شناسهٔ خبر: 77087 - سرویس سیاست

وزیر اطلاعات:

سربازان گمنام امام زمان (عج) گرایش به هیچ یک از گروههای سیاسی ندارند/ احزاب باید در جهت هم‌افزایی تلاش کنند

علوی وزیر اطلاعات: وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) گرایش به هیچ یک از گروههای سیاسی ندارند و کار خود را براساس قانون انجام می دهند.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در نشست شورای اداری خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: وقتی در جامعه نشاط، شادی و احساس امنیت وجود داشته باشد، امید و پویایی نیز ایجاد می شود و چرخه اقتصاد، صنعت و علم نیز به تحرک واداشته می شود.

وی افزود: وجود رونق اقتصادی در جامعه باعث می شود تا تحریم دشمنان نیز هر چند سخت، کارساز نباشد و جامعه به ثبات اقتصادی و علمی برسد. مردم محور اصلی امنیت در جامعه هستند و وزارت اطلاعات به دنبال ایجاد امنیت و احساس امنیت جامع در جامعه، با تکیه بر مشارکت مردم است. فرهنگ اطلاعاتی ما بر مبنای مفاهیم شرعی و دینی استوار است و از بدنه این وزارتخانه و نیروهای اطلاعاتی ما جز خدمت تراوش نمی کند.

وی گفت: امروز سربازان گمنام امام زمان(عج) تکیه گاهی برای امنیت مردم هستند و ما افتخار می کنیم که خدمتگزار این مردم هستیم. امروز در پرتو وحدت و امنیت، فضای رشد و بالندگی در کشور ایجاد شده و تمام مردم و اقشار مختلف می توانند براحتی ابراز عقیده کنند و احزاب و گروه های سیاسی نیز بدون هیچ مشکلی فعالیت و رقابت سالم خود را دارند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور تا زمانی که در چارچوب قانون فعالیت داشته باشند و حاشیه های امنیتی در اجتماعات آنها وجود نداشته باشد، مشکلی برای فعالیت نخواهند داشت. احزاب سیاسی نیز باید فعالیت خود را در چهارچوب یک رقابت سیاسی سالم تعریف کنند که در صورت شکل گیری چنین رقابتی، نیازی به دعوا و نزاع های سیاسی نیست.

وی گفت: وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) گرایش به هیچ یک از گروههای سیاسی ندارند و کار خود را براساس قانون انجام می دهند. لازمه جامعه پویا و بانشاط تعدد احزاب و گروه‌های سیاسی است و از نظر ما تمام گروه ها و احزاب سیاسی که دارای مجوز قانونی اند، فرزندان یک خانواده محسوب می شوند و در یک خانواده نیز حضور چند سلیقه به معنای دعوا و نزاع نیست.

علوی اظهار داشت: این امنیت و احساس امنیت برای دانشجو و استاد دانشگاه و حوزه ما نیز وجود دارد و آنها نیز می توانند در سایه همین امنیت بدون هیچ گونه مساله ای نظرات خود را اظهار کنند. دولت به دنبال به حاشیه راندن هیچ جریان سیاسی نیست و وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز برای ارتقا و یا حذف هیچ جریان سیاسی تلاش نخواهند کرد. از نگاه دولت تدبیر و امید هر فردی که برای توسعه کشور و استان تاثیرگذار باشد، فضای کار برای خدمت به مردم برایش فراهم خواهد بود.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: تمام گروه‌ها و احزاب سیاسی در کشور باید در جهت هم‌افزایی تلاش کنند؛ چراکه ما در جمهوری اسلامی ایران زیر لوای ولی فقیه و رهبری و به تعبیر رییس جمهوری زیر یک پرچم برافراشته و آن هم رهبر معظم انقلاب خدمت می کنیم. جمهور اسلامی از نظر منطق چنان دست پری دارد که جواب مخالفان سیاسی خود را با منطق و استدلال می دهد و در این مسیر نیازی به قهر و غضب نیست.

وی افزود: نیروهای اطلاعاتی ما تمام توان خود را بر این امر متمرکز کرده اند که نابجا آبرویی کسی را از بین نبرند و این دقت نظر حتی در پاسخگویی به استعلاماتی که برای افراد از این وزارتخانه انجام می شود نیز رعایت می شود. اگر در بررسی استعلام فردی نیروهای ما به این نتیجه برسند که ابهاماتی در پرونده وی وجود دارد با دعوت از فرد مربوطه و سووال از وی و بررسی میدانی، این ابهامات را از بین می برند تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی ادامه داد: رعایت حق الناس برای نیروهای اطلاعاتی، قضایی و انتظامی ما بسیار مهم است و ما که بیشتر با مردم سر و کار داریم، باید رعایت حق الناس را در دستور کار خود قرار دهیم. این وزارتخانه وارد زندگی شخصی افراد نمی شود چون این را شرع مقدس حرام دانسته و ما نباید برای کسی اضطراب و ترس ایجاد کنیم. ما مامور نشده ایم که نیت خوانی کنیم، بلکه ما که با حق الناس سر و کار داریم باید دقت عمل بیشتری در رفتارمان داشته باشیم تا حقی از کسی ضایع نشود.

علوی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «فرهنگ، اقتصاد و مدیریت جهادی» گفت: تحقق این خواست رهبری در جامعه نیازمند برقراری امنیت و نشاط است و باید این احساس امنیت در همه جا نمایان باشد.

وی روز سه شنبه در بدو ورود به خراسان شمالی، با حضور بر مزار شهدای مرکز این استان، به نثار گل و قرائت فاتحه برای شهیدان پرداخت و پس از آن با حجت الاسلام یعقوبی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه بجنورد و آیت الله مهمان نواز، نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.