شناسهٔ خبر: 65384 - سرویس سیاست
منبع: فارس

جعفری:

شوکه شدن عده‌ای از تشکیل کارگروه «بررسی وضعیت بورسیه‌های وزارت علوم»

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تشکیل کارگروه «بررسی وضعیت بورسیه‌های وزارت علوم» در مجلس گفت: گویی بعی آقایان از تشکیل این کارگروه دچار شوک شدند.

به گزارش نماینده قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: آنچه که به طور طبیعی در استیضاح وزیر علوم جریان داشت این بود که نمایندگان خواسته‌های قانونی متفاوتی داشتند.

وی افزود: یکی از این خواسته‌ها این بود که جریان دعوای رسانه‌ای را که به نام بورسیه‌های غیرقانونی راه انداخته‌اند چیست؟ ما به دنبال آن بودیم که در این قضیه کشف حقیقت شود و مشخص شود که واقعیت جار و جنجال رسانه‌ای چیست.

جعفری تصریح کرد:‌ آقایانی که طرح بورسیه‌های غیرقانونی را اعلام کرده‌اند، آن را علیه مجلس استفاده کردند که چون نمایندگان مجلس خود در این موضوع دخیل هستند و منافع دارند برای انتقام‌جویی استیضاح وزیر علوم را کلید زدند. گویی تمام این نمایندگان مجلس بورسیه غیرقانونی بودند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: حرف ما این است که باید مشخص شود اگر در بحث بورسیه‌ها موارد غیرقانونی وجود دارد در مراجع ذی ربط بررسی شود و همچنین اگر چنین موضوعی صحت نداشت با افرادی که با آبروی بورسیه‌شدگان بازی کرده‌اند، برخورد قانونی شود.

جعفری با اشاره به استیضاح وزیر علوم، گفت: بعضی آقایان انتظار نداشتند در این قضیه مجلس یکپارچه عمل کند و متوجه شدند که قضیه جدی است اما همچنان با رسانه‌های طرفدار دولت بحث بورسیه‌ها را مطرح کردند.

وی افزود: معاون اول رئیس جمهور نیز در مراسم معارفه سرپرست وزارت علوم عنوان کرد که اگر ۱۰ وزیر هم عوض شود بحث بورسیه‌های غیرقانونی را پیگیری می‌کنیم ما نیز از این موضوع استقبال می‌کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه مجلس برای بررسی بورسیه‌های غیرقانونی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در روز یکشنبه دوم شهریور برای انتخاب اعضای کارگروه بررسی بورسیه‌های غیرقانونی جلسه‌ای تشکیل داد.

وی افزود: بدین خاطر که نمایندگان مجلس طرفدار دولت در این جلسه حضور نداشتند این جلسه به روز سه‌شنبه چهارم شهریور موکول شد که با حضور کاندیداها رأی‌گیری انجام شد و ۵ نفر، آقایان زارعی، سلطانی، نبویان، سلیمی و بنده انتخاب شدند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد:‌ حال زمانی که آقایان متوجه شدند مجلس در برخورد با بورسیه‌های غیرقانونی محکم ایستاده است، گفتند باید کمیته بین قوه‌ای تشکیل شود، البته این موضوع در سطح من نیست که به آن پاسخ بدهم اما ما از جانب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کارگروه «بررسی وضعیت بورسیه‌های وزارت علوم» را تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: حال این آقایان از چه می‌ترسند نمی‌دانم گویی از تشکیل این کارگروه دچار شوک شدند.

جعفری گفت: بعضی آقایان با همان ادبیات سال ۸۸ و فتنه که ۲۴ میلیون رأی را انتصاب عنوان می‌کردند اعضای این کارگروه را نیز که با انتخابات برگزیده شدند را انتصاب عنوان می‌کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما ایستاده‌ایم و بدون جار و جنجال موضوع را پیگیری می‌کنیم و به دنبال بررسی بورسیه‌های وزارت علوم هستیم.

جعفری در پایان تصریح کرد: این کارگروه اولین جلسه خود را با سرپرست وزارت علوم برگزار خواهد کرد و بعد از آن تلاش جدی برای بررسی وضعیت بورسیه‌های وزارت علوم خواهد داشت.