شناسهٔ خبر: 38605 - سرویس سیاست

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت:

دولت آينده تابع مجمع تشخیص خواهد بود

علی عسگری مشاور رئیس مجمع تشخیص در حالی دولت آینده را متاثر از طرز تفکر هاشمی رفسنجانی دانست که رئیس جمهور منتخب، پیش تر تاکید کرده است دولت او وامدار هیچ جریان و گروهی نخواهد بود.

علی عسگریبه گزارش «نماینده» به نقل از ایران، «تیمور علي عسگری» كه پيش از اين طي يادداشتي توهين‌های بیسابقه‌ای عليه دولت مطرح كرده بود در گفت‌و‌گو با ايرنا با بيان اين كه دولت آينده از افراط و تفريط به دور خواهد بود، افزود: افراط در دوره‌های مختلف به كشور آسيب زده است؛ از اين رو دولت تدبير و اميد خط اعتدال را پيش گرفته است. 

وی ضمن همراه کردن تلویحی هاشمی رفسنجانی با دولت آینده خاطرنشان كرد: با توجه به سوابق آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و روحاني مي‌توان به صراحت گفت كه دولت تدبير و اميد، در دالان جريان‌هاي سياسي نخواهد رفت و با اصلاح‌طلبان و اصول گرايان افراطي ارتباطي نخواهد داشت.

مشاور امور مجلس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين گفت: با توجه به برنامه‌های دولت تدبير و اميد و تبعيت آن از مجمع تشخيص مصلحت نظام و سياست‌های كلی نظام مي‌توان گفت كه دولت آينده متأثر از طرز تفكرات آيت‌الله «اكبر هاشمي رفسنجاني» و اين مجمع خواهد بود. 

عسگري همچنين درمورد سفر سه روزه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به مشهد مقدس، گفت: سفر هفته گذشته آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به شهر مقدس مشهد با توجه به شرايط كنوني كشور با ديگر سفرهاي وي متفاوت بود. 

وي ادامه داد: سفرهاي قبلي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به مشهد مقدس كه هر ساله انجام مي‌شود بيشتر جنبه زيارتي داشت اما وي در اين سفر ضمن زيارت بارگاه ملكوتي ثامن الحجج(ع) جداگانه با مراجع عظام تقليد، نخبگان سياسي و طرفداران رئيس جمهوري منتخب ديدار كرد.

 

پرسشی که  با خواندن مصاحبه علی عسگری به  ذهن می رسد این است که نسبت ادعاهای او با صحبت های رئیس جمهور منتخب در اولین کنفرانس خبری چیست؟ آن جا که روحانی گفت: دولت آینده متعلق به همه است و وامدار هیچ حزب و گروهی نخواهد بود.