شناسهٔ خبر: 183928 - سرویس مجلس
منبع: مهر

مجلس ابعاد «حادثه معدن طبس» را بررسی می‌کند

نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر سه قوه برای بررسی حادثه معدن طبس بسیج شده‌اند، گفت: قطعاً با هر گونه قصور و با مسببان این حادثه برخورد خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، علی نیکزاد صبح امروز (دوشنبه ۲ مهر ماه) در جلسه ستاد مدیریت بحران حادثه معدن زغال سنگ معدنجو با حضور وزرای کشور، صمت، کار، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: این حادثه بسیار غم بار را که انسان‌های شریف با عرق جبین در اعماق زمین و دور از خانواده برای کسب روزی حلال تلاش می‌کردند، خدمت مقام معظم رهبری، خانواده معظم آنها و همه ملت ایران تسلیت می‌گویم.

وی بیان کرد: رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که با همکاران، سایر دستگاه‌های اجرایی و همچنین نیروهای نظامی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل حادثه حضور پیدا کنیم. این حادثه برای همه ما بسیار غمبار و سنگین است.

نیکزاد اظهار کرد: وزرای کشور، صمت و کار، استاندار و همه مسئولان اجرایی و رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم این شهر در طبس جمع شدند و همه تلاش می‌کنند که این عزیزان را نجات دهند، لذا برای این حادثه همه کشور و مسئولان هر سه قوه بسیج شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع از طرف مجلس شورای اسلامی از بعد نظارتی و همچنین از طرف دولت بررسی خواهد شد. ما داغ بزرگی را دیدیم و سربازان عرصه اقتصادی و تعدادی از پدران شریف را از دست دادیم. ما در قبال این حادثه، مسئولیت شرعی، قانونی، انسانی و اخلاقی داریم و قطعاً با هر گونه قصوری و با مسببان این حادثه و کوتاهی‌های صورت گرفته، برخورد خواهد شد.

وی اظهار کرد: این مصیبت را برای خود و خانواده خود می‌دانیم. رئیس مجلس نیز بر ضرورت پیگیری حادثه اخیر تاکید کرد و اگر شرایط ایجاب می‌کرد خود ایشان در محل حاضر می‌شد. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به لحاظ اشراف خاصی که بر موضوع دارد، ابعاد حادثه را با کمک متولیان بررسی خواهد کرد. برای ما نیز سوالاتی وجود دارد از جمله اینکه نباید در این کارگاه که ۴۸ نفر کار ایمنی را انجام می‌دهند، این حادثه رخ می‌داد، ضمن اینکه معدن سه دهه سابقه فعالیت دارد و نباید چنین مصیبتی پیش می‌آمد. برای تکرار نشدن چنین اتفاقاتی در آینده اقداماتی را انجام می‌دهیم.

نیکزاد گفت: ما اینجا هستیم تا ابعاد حادثه بررسی شود. هر چه به عنوان طرح و لایحه از سوی نمایندگان و دولت به مجلس ارائه شود، همکاری خواهیم کرد تا چنین اتفاقاتی تکرار نشود. در رسیدگی به مباحث در کنار دولت و در جایگاه مجلس به عنوان نمایندگان مردم کوتاهی نخواهیم کرد و نتایج بررسی‌ها و گزارش‌ها را به سمع و نظر مردم به ویژه خانواده‌های داغدار خواهیم رساند.