شناسهٔ خبر: 178554 - سرویس مجلس
منبع: ایسنا

سرمدی: وحدت و انسجام اصلی‌ترین ضامن حفظ تمامیت ارضی کشور است

کیومرث سرمدی یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله عواملی که همواره اقتدار نظام اسلامی و تمامیت ارضی کشور را تضمین کرده حفظ وحدت و هم افزایی همه مردم ایران با زبان ها، گویش ها و اعتقادات مختلف بوده است.

به گزارش «نماینده»، کیومرث سرمدی درباره تلاش دیرینه عناصر خارجی در راستای تجزیه طلبی و سوریه سازی ایران بیان کرد: از بدو شروع انقلاب و پیروزی آن از غائله کردستان گرفته تا خلق عرب و مباحثی که در ترکمن صحرا داشتیم، همواره تلاش دشمن بر این بوده که در کشور ما توطئه کرده و بعضا قومیت های داخلی را تحریک کنند.

وی در ادامه یادآور شد: در اغتشاشات و اعتراضات اخیر هم تلاش دشمن کاملا مشهود بوده و رد پای دشمنان و سیستم های جاسوسی آنها دیده می شود.

نماینده مردم اسدآباد با بیان اینکه تلاش دشمن برای تجزیه کشور برنامه نخ نمایی است که همواره دشمنان به آن توجه داشته اند، گفت: الان هم طبیعتا این سیاست و توطئه های دشمنان دور از انتظار نیست.

سرمدی با تاکید بر ضرورت حفظ انسجام ملی و همبستگی تاکید کرد: از جمله عواملی که همواره اقتدار نظام اسلامی و تمامیت ارضی کشور را تضمین کرده حفظ وحدت، هماهنگی و هم افزایی همه مردم ایران با زبان ها و گویش های مختلف و حتی اعتقادات مختلف بوده است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله عوامل مهم که می تواند استقلال کشور را تضمین کند، وحدت همه اقوام و مردم است که طبیعتا نباید به این اختلافات دامن بزنیم.

سرمدی در پایان تاکید کرد: باید با دیدن مشکلات و شنیدن حرف مردم در دوره های مختلف و تحملی که می توانیم نسبت به هم داشته باشیم این وحدت و انسجام را بیشتر کند تا بتوانیم سیاست های کلی نظام را پیش ببریم.