شناسهٔ خبر: 178388 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

توسعه شبکه آموزش شاد مطالبه مجلس است

سامانه شاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم گسترش پوشش شبکه شاد درعرصه آموزشی کشور تأکید کرد.

به گزارش «نماینده» علی کریمی فیروزجایی، عنوان کرد: آموزش شبکه شاد از دستاوردهای مهم عرصه تعلیم و تربیت در دوران همه گیری کرونا در کشور است. هم اکنون ۱۱ میلیون نفراز دانش آموزان سراسر کشور تحت پوشش شبکه شاد قرار دارند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم اظهار کرد: شبکه شاد در دوران کرونا توانست خلأهای آموزشی کشور را پر و از تعطیلی امر آموزش و زیان‌های ناشی از آن جلوگیری کند.

وی با اشاره به محرومیت حدود ۳ میلیون دانش آموز از خدمات شاد در کشور، یادآور شد: با گسترش خدمات آموزشی شاد می‌توان برای پوشش تحصیلی این افراد و نیز بازماندگان از تحصیل استفاده کرد.

کریمی فیروزجایی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید برای بروزرسانی شبکه آموزشی شاد و رفع مشکلات فنی آن به یاری وزارت آموزش وپرورش بشتابد. رفع مشکلات زیرساختی شبکه شاد مطالبه مهم مجلس از دولت است.

نماینده مردم بابل در مجلس، استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه آموزش را ضروری دانست و ادامه داد: دانشگاه پیام نور بعنوان دستگاه پیشتاز در این بخش زیرساخت‌های مناسبی را برای خدمات رسانی به دانشجویان کشور فراهم کرد که الگوی مناسبی است.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تأکید بر بستر سازی برای گسترش مهارت‌های آموزشی الکترونیکی و فضای مجازی، تصریح کرد: مجلس در تدوین برنامه توسعه هفتم به این مهم ورود اساسی خواهد کرد. تغییر ریل آموزشی در کشور فرصت‌های جدیدی را برای اعتلای دانش و پژوهش در کشور فراهم خواهد آورد.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم گفت: پرورش شخصیت های فکور، مبتکر، خلاق و باایمان مأموریت اساسی دستگاه تعلیم و تربیت و دانشگاه های کشور است./