شناسهٔ خبر: 177913 - سرویس مجلس
منبع: مهر

متن برجام احتیاجی به تصویب مجلس ندارد/گزارش تحقیق و تفحص از بورس

محسن علیزاده رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: مطابق قانون اساسی هر قراردادی در سطح بین المللی باید با تصویب مجلس باشد اما چنانچه توافقی در برجام انجام شده احتیاج به تصویب مجلس نیست.

به گزارش «نماینده»، محسن علی زاده ظهر پنجشنبه در نشست خبری در خصوص تصویب برجام در مجلس، گفت: طبق قانون اساسی هر قراردادی در سطح بین المللی باید به تصویب مجلس برسد اما در سال گذشته یک فرصتی به دولت داده شده که با استفاده از آن در مذاکرات قوی ظاهر شود.

وی تصریح کرد: چنانچه توافقی انجام شد دولت مکلف است که متن را برای مجلس نیز قرائت کند تا نمایندگان در جریان باشند اما احتیاجی به تصویب مجلس ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس ادامه داد: نشست‌های مختلفی با مسئولین در این خصوص داشته ایم و صحبت‌هایی نیز انجام شده است.

گزارش هیئت تحقیق از بورس

علی زاده در پاسخ سوال دیگر در خصوص وضعیت بورس نیز گفت: هیأت تحقیق و تفحص از بورس به زودی گزارشی را در صحن مجلس قرائت خواهد کرد که به طور حتم برای خیلی از افراد جالب خواهد بود.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس یادآور شد: وضعیت مدیریت در بورس در حال حاضر نیز مطلوب نیست و بازهم شاهد سو مدیریت در بازار بورس هستیم.

وی یادآور شد: یک فرد یا جریانی در سال ۹۴ یا ۹۶ با ۱۰۰ میلیون تومان وارد بورس شده و امروز دارایی وی به ۷۰ میلیارد تومان رسیده که این نشان از داشتن رانت اطلاعاتی قوی دارد.

علی زاده در خصوص واردات خودرو نیز گفت: این طرح به تصویب دولت رسیده اما همچنان مباحثی دارد زیرا واردات خودرو باید بدون محدودیت و مشکلات گمرکی باشد تا مردم شاهد تغییراتی در بازار باشند.

وی تاکید کرد: قیمت گذاری دستوری برای اقتصاد یک افت است و امروز نیز در بحث خودرو شاهد این مشکلات هستیم.

تغییر استانداری فارس مطرح نیست

رئیس مجمع نمایندگان فارس در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر استانداری فارس، گفت: در سطح ملی و استانی هدف ما حمایت کامل از دولت است برای کمک به روند اجرایی است به همین دلیل هیچگونه صحبتی برای تغییر استاندار فارس مطرح نیست.

اجازه افتتاح آزاد راه شیراز - اصفهان نمی‌دهیم

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت آزاد راه شیراز به اصفهان باید هرچه سریع‌تر به طور کامل به نتیجه برسد، گفت: امروز به دلیل گردشگری بودن محور غرب شیراز روزهای آخر هفته شاهد ترافیک سنگین و تصادفاتی در این محور هستیم و اگر قرار باشد آزاد راه به این وضعیت افتتاح شود اجازه نخواهیم داد.

علی زاده تصریح کرد: باید قبل از افتتاح کامل آزاد راه فکری برای حل مشکلات ترافیکی منطقه گویم و دوکوهک کرد نه اینکه یک بار اضافه را بر این منطقه تحمیل کنیم.