شناسهٔ خبر: 177906 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

شرایط سفر زائران ایرانی در ایام اربعین تسهیل شود

حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی عراق حمایت کرده و حساسیت شدیدی نسبت به مداخلات مخرب خارجی در این کشور دارد.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی بابائی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور با رافل یاسین خضیر رئیس دیوان محاسبات عراق دیدار و گفتگو کرد.

حاجی بابایی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات عمیق دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دینی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی عراق حمایت کرده و حساسیت شدیدی نسبت به مداخلات مخرب خارجی در این کشور دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار تاسف از اقدام جنایتکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، مصوبه پارلمان عراق در خصوص خروج نیروهای آمریکایی و تصویب قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را پاسخی محکم به این اقدامات برشمرد.

وی با تاکید بر علاقه ملت ایران به زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین، خواستار تسهیل شرایط سفر زائران ایرانی در این مدت شد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به معضل زیست محیطی گرد و غبار، اقدام مشترک دو کشور در جهت رفع این مشکل را ضروری دانست.

رئیس دیوان محاسبات عراق: دیوان محاسبات کشورهای اسلامی امری ضروری برای رسیدگی به مسائل کشورهای اسلامی است

رافل یاسین خضیر رئیس دیوان محاسبات عراق نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقمندی به تحکیم و توسعه روابط دوجانبه بر اهمیت حفظ منافع کشورهای اسلامی تاکید کرد.

وی در ادامه ضمن استقبال از پیشنهاد رئیس دیوان محاسبات ایران مبنی بر تشکیل دیوان محاسبات کشورهای اسلامی، این امر را برای رسیدگی به مسائل کشورهای اسلامی مهم و ضروری دانست.

رئیس دیوان محاسبات عراق در پایان با بیان اینکه حل معضل گرد و غبار در حال بررسی است ابراز امیدواری کرد این مشکل با همکاری دو طرف در اسرع وقت مرتفع شود./