شناسهٔ خبر: 177716 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

آمریکایی‌ها بجای سیاسی‌کاری، درصدد ارائه راه حل برجامی باشند

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به مقامات آمریکایی توصیه می شود دست از اعمال فشار سیاسی و رسانه ای بردارند و درصدد ارائه راه حل باشند.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری در رابطه با اهمیت برگزاری دور اخیر مذاکرات هسته ای، گفت: پیش از برگزاری مذاکرات وین برخی از مقامات آمریکایی اقدامات رسانه های خودشان علیه ایران را شروع کردند که نمونه آن اظهارات رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع وی مسئولیت عدم به نتیجه رسیدن احتمالی در مذاکرات را کشورمان می داند در حالی که بررسی مذاکرات در دورهای گذشته نشان می دهد آنها زیاده خواهی داشتند.

وی ادامه داد: بنابراین به مقامات آمریکایی توصیه می شود دست از اعمال فشار سیاسی و رسانه ای بردارند و درصدد ارائه راه حل باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مطرح کردن مسائل حاشیه ای نمی تواند به نتیجه برد-برد مذاکرات کمک کند، افزود: در واقع کاخ سفید باید رویکرد خودش را نسبت به برجام تغییر دهد و تحت تاثیر سیاست های لابی صهیونیستی قرار نگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک تحقق برنامه جامع اقدام مشترک نیازمند همگرایی همه کشورهای غربی خصوصا آمریکایی است زیرا ایران به همه تعهداتش عمل کرده است.