شناسهٔ خبر: 177600 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

هدف اصلی امریکا حذف ایران از هاب انرژی جهان/آمریکا و اروپا اجماع خود را علیه ایران شکست خورده ببینند

رحیمی مظفری عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگرچه مقامات آمریکا از اظهارنظرهای همچون اینکه "جهان به نفت ایران نیاز دارد" استفاده می‌کنند اما هدف اصلی آن‌ها حذف ایران از هاب انرژی جهان است که به این هدف نمی رسند.

به گزارش «نماینده»، عبدالعلی رحیمی مظفری درباره اظهارنظر قائم مقام وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه جهان به نفت ایران نیاز دارد، گفت: فشارهای روسیه به آمریکا و اروپا و ایجاد مشکلات برای آن‌ها و ادامه جنگ اوکراین، سبب شده آمریکا و اروپا اجماع خود را علیه ایران عملا شکست خورده ببینند، به همین دلیل آمریکا می‌خواهد از طریق رسانه‌ها، ایران را دوباره به سمت برجام سوق دهد.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اشتباه در گذشته نیز همین بود که ما تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشتیم و دنبال کار کردن صرفا با شرکت‌های اروپایی بودیم و همکاری با روس‌ها و چینی‌ها را لغو کردیم اما سفر مقامات روسیه به ایران نشان داد ایران به سمت تغییر شرایط اقتصادی خود پیش می‌رود و می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند حالا آمریکا و اروپا به دنبال جلوگیری از کم رنگ شدن نقش خود در این بازی هستند.

وی معتقد است اگرچه مقامات آمریکا اظهارنظرهای اینگونه دارند اما هدف اصلی آن‌ها حذف ایران از هاب انرژی جهان است که به هدف خود نمی رسند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: علی‌رغم آن که بایدن، خروج ترامپ از برجام را یک اشتباه تلقی کرده‌ و مدعی هستند که قصد دارند به توافق هسته‌ای ایران بازگردند اما رسماً اقدام ملموسی در این راستا انجام نمی‌دهند و از تریبون‌ها مختلف برای مسئول شناختن ایران استفاده می‌کنند.