شناسهٔ خبر: 177369 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

تلاش آمریکا برای انزوای ایران موجب کوتاه آمدن تهران در مباحث هسته‌ای نمی‌شود

عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها برای انزوای ایران در سطح منطقه و بین الملل، گفت: آنها دنبال محدود کردن ایران و کوتاه آمدن جمهوری اسلامی در مواضع هسته‌ای هستند که چنین چیزی هرگز رخ نخواهد داد چراکه انرژی هسته‌ای حق ملت ایران است.

به گزارش «نماینده»، محمود عباس زاده مشکینی در واکنش به اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره لزوم پایبندی ایران به تعهدات برجام، گفت: آمریکا رسما و به طور شفاف اعلام کرده است که تمام برنامه و اهدافش انزوای جمهوری اسلامی ایران است. آنها از ابتدا دنبال انزوای ایران بودند و به همین دلیل با ایران جنگیدند اما به نتیجه نرسیدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط گسترده ایران با همه دولت‌ها و ملت‌ها، افزود: گفتمان جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک سبک زندگی در سپهر سیاسی دنیا می‌درخشد لذا آمریکایی‌ها برای انزوای ایران از هیچ ظلم و ستمی و تلاشی در این زمینه دریغ نکردند اما تا به حال موفق نشدند.

وی با یادآوری اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفیر مبنی بر اینکه اگر ایران به تعهدات برجام پایبند نماند، منزوی خواهد شد، اظهار کرد: اگر آمریکایی‌ها دنبال کوتاه آمدن ایران در بحث انرژی هسته‌ای هستند باید بدانند که چنین اتفاقی نخواهد افتاد، انرژی صلح آمیز هسته‌ای حق مردم ایران است همانطور که تمام کشورهای دنیا از انرژی هسته‌ای به عنوان پیشران توسعه کشور استفاده می‌کنند.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: تمام کشورهای توسعه یافته از انرژی صلح آمیز هسته‌ای استفاده می‌کنند، آنها نمی‌توانند ایران را محدود کنند زیرا ارتباط با ملت‌ها و دولت‌های دنیا حق ایران است، توسعه حق ملت ایران است و انرژی هسته‌ای پیشران در همه حوزه هاست لذا این نوع اظهارات یا تهدید کردن ها مانند همان حرف‌های بی‌خود و جهتی است که آمریکایی‌ها همیشه می‌زنند و تاثیری در روابط ما ندارد.