شناسهٔ خبر: 177318 - سرویس مجلس
منبع: مهر

تشریح عملکرد مجلس یازدهم در حوزه تحقیق و تفحص

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گزارشی درباره عملکرد مجلس یازدهم در حوزه تحقیق و تفحص ارائه داد.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی و پس از ارجاع گزارش هیئت تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند به قوه قضائیه، گفت: این گزارش اولین گزارش هیئت‌های تحقیق و تفحص مجلس بود که در صحن مجلس قرائت شد و لازم است از کمیسیون اقتصادی و اعضای هیئت تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند و معاونت نظارت مجلس بابت تهیه این گزارش تشکر کنم.

وی بیان کرد: تاکنون و در مجلس یازدهم ۲۹۸ تحقیق و تفحص در دو سال گذشته به کمیسیون‌های مجلس ارجاع شده است. ۳۳ تحقیق و تفحص در صحن مجلس بررسی شده و مواردی که اعضای هیئت تحقیق و تفحص آن مشخص شده ۲۲ مورد بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زمان ارائه گزارش پنج هیئت تحقیق و تفحص منقضی شده است و سه هیئت تحقیق و تفحص هم گزارش نهایی خود را به ما ارائه داده اند.

قالیباف تأکید کرد: حتماً باید در تحقیق و تفحص‌ها هم به دقت و هم به زمان ارائه گزارش توجه شود و ما در هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفتیم زمان کار اعضای هیئت‌های تحقیق و تفحص بیشتر از ۶ ماه دیگر تمدید نشود. البته در شرایط اضطرار و بدون افزایش هزینه حداکثر دو ماه زمان انجام یک تحقیق و تفحص تمدید می‌شود.