شناسهٔ خبر: 177197 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

همه سازمان‌های دولتی و خصوصی باید تمهیدات را در حوزه پدافندی رعایت کنند

آقا زاده دافساری رئیس کمیته دفاعی مجلس با اشاره به اهمیت تشکیل سازمان پدافندغیرعامل، گفت: همه سازمان‌های دولتی و خصوصی باید تمهیدات را در حوزه پدافندی رعایت کنند و در مقابل انواع حوادث اقدامات لازم را انجام و زمینه‌های لازم را جهت مصون ماندن از آسیب تعبیه کنند.

به گزارش «نماینده»، سیدعلی آقازاده دافساری در توضیح اهمیت تشکیل سازمان پدافندغیرعامل، گفت: شور اول طرح نام برده در کمیسیون امنیت ملی و در صحن مجلس به تصویب رسیده است و برای شور دوم به کمیسیون ارجاع شده است. تکلیف سازمان نظامی در حوره دفاعی و پدافندی مشخص است اما همه سازمان‌ها به خصوص سازمان های غیرنظامی، مراکز حساس، حیاتی و مهم باید در برابر تهدیدات و خطرات مصون بمانند.

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی، افزود: همه سازمان‌های دولتی و خصوصی باید تمهیدات را در حوزه پدافندی رعایت کنند و در مقابل انواع حوادث غیرمترقبه، سیل، زلزله، حملات یا اقدامات دشمن، جنگ های نظامی عامل، جنگ‌های هسته‌ای، رادیواکتیو و شیمایی اقدامات لازم را انجام و زمینه‌های لازم را تعبیه کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: تعبیه تمهیدات پدافندی برای مواجه با حملات مذکور و اقدامات دفاعی و حفاظتی لازم و مصون ماندن از این تهدیدات و آسیب‌ها ضروری است. همه کشورها، نظام‌ها و مردم به خصوص مسئولین نسبت به اجرای پدافند غیرعامل متعهد هستند، اجرا و رعایت موازین قانونی پدافندغیرعامل یک سپر امنیتی و دفاعی برای همه آحاد جامعه است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل سازمان پدافندغیرعامل که در حال بررسی جزئیات است، گفت: مجلس یازدهم این موضوع را در اولویت‌های بررسی قرار داده است، خوشبختانه طرح جامعی برای تشکیل سازمان ارائه شده و جزئیات آن در شور دوم کمیسیون اصلاح و مجدد به صحن ارسال می‌شود.