شناسهٔ خبر: 177180 - سرویس مجلس
منبع: ایسنا

گزارش نظارتی رئیس کمیسیون عمران از وضعیت پروژه‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وضعیت تامین آب شرب در شهرها و روستاها، وضعیت راه های مواصلاتی و اجرای قانون جهش تولید مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به ظرفیت های این استان چندان مناسب نبوده و در سفر رئیس مجلس به استان مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی، با اشاره به نظارت های میدانی انجام شده از پروژه‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویر احمد، بیان کرد: با توجه به سفر نظارتی ریاست مجلس شورای اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد، بنده و آقای کمال علیپور خنکداری برای بررسی و ارزیابی پروژه‌های عمرانی استان، زود تر به این منطقه سفر کردیم تا روند اجرا و بهره برداری پروژه‌ها را بررسی کنیم. متاسفانه علی رغم اینکه این استان ۱۰ درصد کل بارش‌های کشور را در اختیار دارد اما اکثر روستاها و شهرها دچار بحران آب هستند و عمدتاً تامین آب این مناطق از طریق چاه انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز که احداث شده و یا در حال ساخت هستند، به تامین آب شرب شهرها و روستاها کمک قابل توجهی نکرده است. روز گذشته  از دو سد واقع در شهر یاسوج و دهدشت بازدید کردیم. سد تنگه سرخ یاسوج به دلیل مشکل در تامین منابع مالی هنوز به بهره‌برداری نرسیده که تلاش می‌کنیم با تامین آن روند احداث را سرعت دهیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از طرفی سد دهدشت نیز علیرغم کامل بودن فاقد شبکه آبرسانی بود که ساخت آن نیز به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که در سفر رئیس مجلس به این استان مورد بررسی قرار گرفته و در مصوبات سفر نیز بدان اشاره خواهد شد. از طرفی این استان به لحاظ جاده های روستایی و مواصلاتی با مشکلات بسیار زیادی مواجه بوده و از این جهت فقیر است و دسترسی مردم به مرکز استان و استان های مجاور علی رغم اینکه در مسیر کریدور شمال _جنوب و شرق _ غرب قرار دارند، بسیار سخت است که این امر نشان می‌دهد به لحاظ راه و شهرسازی نیز این استان با مشکلات زیادی روبرو بوده که در سفر رییس مجلس این موارد نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رضایی تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویر احمد به دلیل ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر، می تواند مهاجرپذیر نیز باشد، اما این امر در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که به حوزه مسکن استان نیز توجه شود. در حال حاضر قانون جهش تولید مسکن در این استان مورد توجه قرار نگرفته است.