شناسهٔ خبر: 176499 - سرویس مجلس
منبع: مهر

مجلس یازدهم در موضوع هسته‌ای «انقلابی» عمل کرد

محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: انقلابی بودن، باید ظهور و بروز دشاته باشد و مجلس یازدهم در بحث هسته‌ای با تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، انقلابی بودن خود را نشان داده است.

به گزارش «نماینده»، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با نقاط ضعف و قوت مجلس یازدهم و بررسی عملکرد نمایندگان در اتخاذ تصمیمات برجسته، گفت: مجلس یازدهم مثل هر دوره دیگری نقاط قوتی دارد و طبیعتا ممکن است نقاط ضعفی نیز داشته باشد، اما آنچه اهمیت دارد این است که حرکت مثبت مجلس در دو سال باقیمانده تقویت شود.

وی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری مکررا تاکید کرده‌اند، این دوره از مجلس از نمایندگانی تشکیل شده است که سوابق انقلابی روشنی در کارنامه خود دارند، اما همانطور که بارها گفته شده این انقلابی بودن، باید ظهور و بروزی داشته باشد و در عمل آثار بیشتری از خود بر جای بگذارد.

نماینده مردم تبریز مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصادیقی از اقدامات صورت گرفته، عنوان کرد: در این مدت، مجلس یازدهم در خصوص بحث هسته‌ای، با تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، انقلابی بودن خود را نشان داد.

فرهنگی ورود جدی‌تر و اثرگذارتر مجلس به موضوعات اقتصادی را ضروری دانست و بیان کرد: در مباحث اقتصادی رویکردهای خوبی تا کنون اتخاذ شده است، اما به نظر خودمان آنچه انجام گرفته کافی نبوده است و اقدامات مجلس برای حل مشکلات اقتصادی می‌تواند محکم‌تر، موثرتر و قوی‌تر از آنچه در حال حاضر است، باشد.

وی با تأکید بر اینکه حرکت به سمت اهداف همانطور که از مجلس یازدهم انتظار می‌رود باید با شتاب بیشتری صورت بگیرد، اظهار کرد: همچنین یکی دیگر از اقدامات مثبت مجلس در قانون بودجه و تصمیم‌گیری نمایندگان درباره ارز ترجیحی بود. به نظر نتیجه نهایی، منطقی بود و به دولت برای اقدام در این زمینه مجوز متناسبی داد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس در بودجه ۱۴۰۱، ضمن فراهم کردن زمینه برای دولت جهت حذف ارز ترجیحی، به صورت متناسب بر تأمین کالاهای اساسی جامعه نیز تاکید کرده است و اگر دولت بتواند به مصوبه مجلس عمل کند نتیجه خوبی به دست خواهد آمد.