شناسهٔ خبر: 176418 - سرویس مجلس
منبع: خبرگزاری دانشجو

برای ساخت ۴ میلیون مسکن حداقل ۴ ماه عقب هستیم / دولت روحانی ۷۰۰ هزار مسکن در سال نساخت

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید در وزارت راه و شهرسازی یک قرارگاه در حوزه مسکن تشکیل بشود.

به گزارش «نماینده»، سالهاست که موضوع تامین مسکن ارزان قیمت برای مردم، یکی از مسائل اصلی دولت‌های مختلف است که البته هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده است. ساخت 4 میلیون واحد مسکونی طی چهارسال تحت عنوان طرح «نهضت ملی مسکن»، یکی از شعارهای مهم دولت سیزدهم بود که البته به گفته برخی از کارشناسان و مسئولان این حوزه، فاصله زیادی تا تحقق این وعده وجود دارد.

در گفتگویی که با محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در فصل جدید برنامه «دادستان» داشتیم، به ابعاد اصلی حوزه مسکن و چالش‌های این حوزه پرداختیم که مشروح این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

دولت قبل در حوزه مسکن ضعیف عمل کرد

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ابتدای این گفتگو با اشاره به وضعیت ساخت مسکن در دولت حسن روحانی اظهارکرد: در دولت روحانی ساخت یک میلیون مسکن در کشور به 300 هزار تا کاهش یافت. درواقع دولت قبل به موضوع مسکن نپرداخت و در این حوزه ضعیف عمل کرد.

وی افزود: در شرایط کنونی حتی اقشار متوسط هم نمی توانند صاحب خانه بشوند؛ در قانون جهش تولید مسکن، کلیه زمین‌های دولتی و تحت تملک وزارت‌خانه ها باید تحویل وزارت راه و شهرسازی شود،خیلی از دستگاه‌ها به این قانون تمکین نکردند؛ لذا رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی مسکن دستور دادند کلیه زمین‌های دولتی تحویل وزارت راه و شهرسازی شود.