شناسهٔ خبر: 176387 - سرویس جامعه
منبع: مهر

راه اندازی غرفه‌های میوه و تره بار در ایستگاه های مترو

تره بار مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، از راه اندازی غرفه‌های میوه و تره بار در ایستگاه های مترو خبر داد.

به گزارش «نماینده»، ایوب فصاحت، درباره وضعیت مجموعه‌های سازمان میادین میوه و تره در چند روز گذشته که افزایش قیمت محصولات رخ داده بود، توضیح داد: میادین میوه و تره بار در طول دو هفته گذشته نقش بسیار مهمی در تأمین مایحتاج مردم داشت. روز نخست (پنجشنبه بیست و دوم اردیبهشت) که در پی جراحی اقتصادی در دولت قیمت‌ها افزایش پیدا کرد حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به میادین سطح شهر تهران مراجعه کردند. این در حالی است که در روزهای عادی آمار مراجعه کنندگان بین ۶۰۰ تا یک میلیون نفر است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ضمن اشاره به شلوغی بازار میادین در روزهای گذشته گفت: علت این شلوغی به نوعی پناه آوردن مردم به میادین بود چرا که تصور می‌کردند با توجه به سابقه خدمت رسانی میادین، می‌توانند محصولات را با حداقل قیمت تهیه کنند. طبق پیش بینی‌هایی که از پیش داشتیم، تلاش شد که تمامی کالاهای اساسی با قیمت پایین‌تر عرضه شوند؛ البته نه با قیمت گذشته اما پایین‌تر از قیمت فعلی.

فصاحت با بیان اینکه شهروندان در روز نخست افزایش قیمت‌ها، خدمات را با کم‌ترین قیمت نسبت به سطح شهر از مجموعه میادین شهر دریافت کردند، افزود: میادین میوه و تره بار یک عامل اساسی برای کاهش التهابات بازار بود. علت التهابات، عدم اعلام قیمت بود تا اینکه در ساعت ۱۴ به صورت رسمی قیمت اعلام شد؛ پیش از آن قیمت‌ها به صورت گمانه زنی بود.

وی در ادامه عنوان کرد: تلاش شد که در طول این چند روز، ساعت فعالیت میادین میوه و تره بار افزایش یابد تا شهروندان خدمات بیشتری دریافت کنند و اضطرابی از بابت نبود کالا نداشته باشند. البته با توجه به ازدحام خریداران در تعدادی از میادین، به صورت مقطعی کمبود محصول رخ داد اما این کمبود به سرعت جبران شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران همچنین گفت: بسیاری از دستگاه‌های کشور به تأثیرگذاری مجموعه میادین شهر تهران به کاهش التهابات اذعان داشته و همه کمک کردند تا در مجموعه میادین کمبود محصولی رخ ندهد.

فصاحت با تأکید بر اینکه سازمان میادین در تثبیت و واقعی کردن بسیاری از قیمت‌ها اثرگذار بوده است، عنوان کرد: اگر تعدادی از قیمت‌ها توسط سازمان میادین میوه و تره بار اعلام نمی‌شد، به دلیل سوءاستفاده عده‌ای سودجو محصولات با قیمت نجومی به دست مردم می‌رسید. تلاش شد تا در این مدت علاوه بر قیمت واقعی، محصولات با کیفیت و بهداشتی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی از بابت محصولات در مجموعه میادین میوه و تره بار سطح شهر تهران وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ضمن اشاره به راه اندازی غرفه‌های میوه و تره بار در ایستگاه‌های مترو گفت: این غرفه‌ها مجدد با تغییر رویکرد پیشین فعال می‌شوند تا به شهروندان خدمت رسانی کنند. در حال حاضر ۱۰ غرفه فعال هستند و حداکثر تا یک ماه آینده تمامی ۳۱ غرفه راه اندازی می‌شود.

فصاحت با بیان اینکه استقبال از این غرفه‌ها منوط به نوع فعال‌سازی آن‌هاست، گفت: با توجه به اینکه طرح جدید است باید آزمون و خطایی صورت می‌گرفت. بنابراین ۵ غرفه به صورت آزمایشی کار را آغاز کردند که ۳ غرفه نتایج بسیار مثبت و رضایت بخشی داشتند.

وی در ادامه توضیح داد: ارائه مایحتاج اساسی نظیر برنج، شکر، روغن، ماکارونی و…، جز اولویت ما در عرضه کالا در ۳۱ غرفه واقع در ایستگاه‌های مترو هستند. همچنین لبنیات که توسط مردم کم مصرف می‌شود جز دیگر اولویت‌ها قرار گرفته است تا با فرهنگ‌سازی این کالا با قیمت کمتری به دست مردم برسد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران هدف اصلی در راه اندازی این غرفه‌ها را سهولت دسترسی شهروندان به کالاهای اساسی با قیمت مصوب و واقعی اعلام کرد و گفت: البته در این راستا به گونه‌ای مسیر را طی خواهیم کرد که سازمان میادین متوجه ضرر و زیانی نشود.

فصاحت با بیان اینکه قرارداد ۱۰ غرفه نهایی شده است، افزود: متقاضی این غرفه‌ها بسیار بالاست و چندین دستگاه می‌خواستند که تمامی غرفه‌ها را یک‌جا فعال کنند اما از دادن این غرفه‌ها به این دستگاه‌ها خودداری کردیم چرا که هدف ما یعنی خدمت رسانی به مردم را تأمین نمی‌کرد و بیشتر شبیه به یک تجارت می‌شد.