شناسهٔ خبر: 176365 - سرویس مجلس
منبع: خبرگزاری دانشجو

طرح جدید مجلس برای یارانه‌ها/ همه افراد جامعه باید یارانه بگیرند

میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق طرحی که برخی نمایندگان در حال تنظیم آن هستند، به جز ایرانیان مقیم خارج و کسانی که متقاضی نیستند، باید یارانه به همه افراد متقاضی تعلق بگیرد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، درباره روند پرداخت یارانه‌های جدید به مردم اظهارکرد: یارانه باید برای کل جامعه باشد و برای عملیاتی شدن این قضیه باید تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ اصلاح شود زیرا در این تبصره آمده یارانه افراد پردرآمد باید حذف شود.

وی افزود: ما نگران آن هستیم در شناسایی افراد دهک دهم، دچار خطا شویم و شناسایی کامل نشود؛ چرا که ۶ میلیون نفری که وزارت رفاه حذف کرده همه اینها مطمئنا جزو دهک دهم نیستند که باید راستی آزمایی شود. در این خصوص از وزیر رفاه دعوت کرده‌ایم در کمیسیون برنامه و بودجه حاضر شود.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: مطابق طرحی که برخی نمایندگان در حال تنظیم آن هستند، به جز ایرانیان مقیم خارج و کسانی که متقاضی نیستند، باید یارانه به همه افراد متقاضی تعلق بگیرد. در صورت آماده شدن طرح امکان دارد که هفته آینده به صورت یک فوریتی در مجلس مطرح شود.