شناسهٔ خبر: 176263 - سرویس مجلس
منبع: خبرگزاری دانشجو

مذاکرات وین متوقف نشده و ادامه می‌یابد/ دولت و مجلس معطل مذاکرات نمی‌مانند

گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حل و فصل مسائل باقی مانده و حرکت به سمت ادامه مذاکرات و گفتگوها، در سفیر اخیر نماینده اتحادیه اروپا به ایران به توافق رسید.

به گزارش «نماینده»، عباس گلروعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، درباره روند مذاکرات وین اظهارکرد: وقفه ایجاد شده در مذاکرات وین نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها انگیزه و تحرک خاصی برای ادامه مذاکرات ندارند.

وی با اشاره به دلایل توقف مذاکرات وین افزود: مذاکرات وین متوقف نشده بلکه تیم‌های مذاکره کننده بعد از برگشت به پایتخت‌های خودشان درحال بررسی موضوعات هستند چرا که فرآیند مذاکرات علاوه بر تیم مذاکره کننده، به اتاق بررسی نیز نیاز دارد.

گلرو با اشاره به سفر اخیر انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا به ایران تصریح کرد: آن چیزی که در سفر اخیر نماینده اتحادیه اروپا به توافق رسید، حل و فصل مسائل باقی مانده و حرکت به سمت ادامه مذاکرات و گفتگوها بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از مذاکرات حمایت می‌کند و نگاه جمهوری اسلامی نسبت به مذاکرات مثبت است؛ با این حال اما دولت و مجلس معطل نتیجه مذاکرات وین نخواهد ماند زیرا که سیاست خارجی جمهوری اسلامی، تک موضوعی نیست.