شناسهٔ خبر: 175707 - سرویس مجلس
منبع: ایرنا

رویکرد تحولی دولت در برنامه هفتم توسعه نمایان می‌شود

الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت: رویکرد تحولی دولت در مواد و احکام برنامه هفتم توسعه کاملا روشن خواهد شد،تعامل مجلس و دولت در راستای تحقق این تحول بزرگ راهگشا است.

به گزارش «نماینده»، زهره الهیان  درباره نشست دولت و مجلس در روزهای گذشته گفت: نشست صمیمی مجلس و دولت، اثرگذار بود، رییس جمهور، وزرا و نمایندگان مجلس بر تعامل جدی مجلس و دولت برای رفع مشکلات، چالش‌ها و مسائل معیشتی و اقتصادی مردم تاکید داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این نشست مباحثی درباره مشکلات و معضلات مردم و راهکارهایی برای حل آنها  مطرح شد، در سخنان و گفت و گوها به هیچ وجه فضای تقابل و اختلاف بین دولت و مجلس مطرح نبود، این نشست نمادی از رابطه تنگاتنگ مجلس و دولت بود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:  هدف مشترک مجلس و دولت خدمت‌رسانی به مردم است، معاون اول رئیس‌جمهور هم در این نشست از تعامل و کمکی که مجلس به دولت دارد، قدردانی کرد. البته طبق فرمایش آقای رئیسی اگر مجلس سوال یا تذکری از وزیر دارد برای رفع مشکلات کشور است و ایشان از این رویکرد استقبال کردند.

این نماینده مجلس درباره اینکه چه رویه‌ای باید در پیش گرفت تا این تعامل بین مجلس و دولت پایدار باشد، گفت: ضرورت دارد که وزرا و معاونان پارلمانی در نشست‌هایی که در مجلس برای تعامل و ارائه راهکار برگزار می‌شود، حضور داشته و وقت بیشتری صرف کنند تا این رویه پایدار بماند.

وی در خصوص تعما و همکاری مجلس با دولت برای ایجاد تحولات اساسی در کشور گفت: آقای رئیسی تاکید کردند که برنامه‌های تحولی و اجتماعی زیادی برای حل چالش های اساسی کشور دارند که با استقبال نمایندگان مجلس روبه رو شد. رویکرد تحولی دولت در مواد و احکام برنامه هفتم توسعه کاملا روشن خواهد شد،تعامل مجلس و دولت در راستای تحقق این تحول بزرگ راهگشا است.

الهیان با اشاره به اینکه اختلاف نظر در برخی از موارد بین دولت و مجلس موضوعی طبیعی و در راستای بهبود شرایط کشور است، عنوان کرد: حتی  نمایندگان  در مواردی با یکدیگر اختلاف نظر دارند که این نشانه پویایی و فعالیت مجلس و دولت است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: رسانه‌های معاند و جریان‌های داخلی تلاش دارند با بهره گیری از این اختلاف نظرها به جامعه القا کنند که مجلس و دولت اختلاف و شکاف دارند که این شیطنت رسانه‌ای و طراحی دشمنان نظام است.

وی با تاکید براینکه سخنان رییس جمهور در دیدار با نمایندگان مجلس حول محور تحول بود، یادآور شد: مجلس از این موضوع استقبال کرد به ویژه اینکه فرمایشات ایشان درباره امید دادن به مردم و جلب اعتماد از دست رفته مردم و مسوولان  بسیار به جا و صحیح بود که امیدواریم دولت و مجلس در تعامل و همکاری با هم روحیه نشاط و امید را به جامعه بازگردانند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: یکی از خواسته‌های مهم نمایندگان این است که دولت در مسیر انتصابات سرعت ببخشد. در دولت قبل متاسفانه مدیرانی انقلابی و جهادی در راس کار نبودند و این موضوع سبب ضربه بزرگی در طول 8 سال به کشور شد. بر همین اساس انتظار می‌رود  هرچه سریعتر لایه‌ها مهم مدیریتی و حتی سطوح میانی از  حضور مدیران انقلابی و جهادی برخوردار شود.

الهیان خاطرنشان کرد: مدیران جوان با مدیریت جهادی و انقلابی که از جنس مردم باشند و مشکل مردم را درک کنند، می‌توانند بر سرکار آمده تا فرصت‌های را از دست ندهیم.