شناسهٔ خبر: 175384 - سرویس مجلس
منبع: مهر

رویکرد سیاسی آمریکا در مذاکرات/ معطل توافق نخواهیم شد

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رفتار آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها مذاکره را به عنوان یک ابزار برای گرفتن توانمندی‌های ایران می‌دانند و رویکردشان در قبال مذاکرات سیاسی است.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم رضایی درباره روند مذاکرات وین، اظهار داشت: آنچه مشخص است این است که ما به یک متن جهت توافق نزدیک شده‌ایم و گام نهایی نیازمند تصمیم سیاسی آمریکا و صداقت آن‌ها در اجرای توافق است.

وی بیان کرد: رفتار آمریکایی‌ها نشان داده است که آن‌ها مذاکره را به عنوان یک ابزار برای گرفتن توانمندی‌های ایران می‌دانند و رویکرد آن‌ها در قبال مذاکرات یک رویکرد کاملاً سیاسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این رویکرد آمریکایی‌ها با هدف امتیازگیری بیشتر بر اثر فرسایشی شدن مذاکرات است، اما ما همچنان بر مواضع خودمان و رعایت خطوط قرمز نظام تاکید داریم و فرسایشی شدن مذاکرات منجر به امتیازدهی بیشتر نخواهد شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: رویکرد ما کاملاً مشخص است و آن هم اجرای سیاست‌های کلی نظام ابلاغ شده در بیانات رهبر معظم انقلاب در دی ماه ۹۹ و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران است که مجلس یازدهم آن را به تصویب رساند.

رضایی تاکید کرد: ما در مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد ناظر و قانونگذار حتماً تلاش خواهیم کرد که هدف نظام برای رسیدن به یک توافق خوب تحقق یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره شاخص‌های توافق خوب، گفت: توافق خوب از نگاه ما توافقی است که بتواند جمهوری اسلامی را از مزایای آن مانند لغو تحریم‌ها بهره‌مند کند.

وی اظهار داشت: با وجود این، ما معطل توافق نخواهیم شد و اقتصاد خود را به وجود یا عدم وجود یک توافق گره نمی‌زنیم. مسئولان اجرایی ما باید تلاش کنند که رسیدن یا نرسیدن به توافق منجر به شرطی شدن اقتصاد و شوک‌پذیری آن نشود.