شناسهٔ خبر: 175200 - سرویس مجلس
منبع: فارس

ضعف‌ها قابل کتمان نیست امّا حرکت کشور اصلاحی و ترمیمی است

مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به سناریوسازی‌های گسترده دشمن علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، گفت: با وجود این تبلیغات، روند حرکت جمهوری اسلامی، یک روند اصلاحی و ترمیمی است.

به گزارش «نماینده»، محمود عباس‌زاده مشکینی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به تلاش‌های گسترده جبهه ضد انقلاب در سال ۱۴۰۰ و سناریوسازی‌های گسترده برای حمله علیه انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و نوع مواجهه نظام سلطه با آن، به خودی خود نمایشگاهی شده است، برای نشان دادن تناقض‌های نظری و عملی جبهه ضد انقلاب.

وی افزود: هر کسی که مسائل ایران را در ۴۳ سال اخیر با ذره‌ای انصاف و بی‌طرفی بررسی کند، تناقضات گسترده ضد انقلاب را در موضوعات مختلف مشاهده می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از این استانداردهای دوگانه و تناقض‌های نظری و عملی در جبهه استکبار گفت: در موضوعاتی مانند حقوق بشر یا جنگ، به وفور شاهد این تناقض‌ها بوده‌ایم و همچنان نیز هستیم؛ به عنوان مثال در مسئله جنگ، هشت سال حمله بی‌وقفه رژیم بعثی به کشور ما با پشتیبانی گسترده شرق و غرب هیچ اشکالی ندارد و بعدها اشغال عراق و افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم هم اقدام پیشگیرانه و قابل تحسین نمایش داده می‌شود، اما در موارد مشابه مثل بحران اخیر اوکراین، از آن طرف بام می‌افتند.

عباس‌زاده مشکینی تأکید کرد: اینکه در عملکرد ما ممکن است ضعف‌های سیستمی یا اجرایی وجود داشته باشد، طبیعی است و قابل کتمان هم نیست، اما مهم این است که روند حرکت جمهوری اسلامی یک روند اصلاحی و ترمیمی است.

وی افزود: سیاه‌نمایی جریان ضدانقلاب و استکبار برای مهندسی افکار عمومی، به این صورت است که یک حفره یا خلاء را پیدا می‌کنند و سپس با به هم آمیختن اخبار راست و دروغ، ملغمه‌ای برای افکار عمومی درست می‌کنند که در این موارد باید مراقب باشیم تا با کار متقن و کارشناسی و بهره‌گیری از تجربیات گذشته و نیز عنصر مشورت، هیچ حفره‌ای را برای سوءاستفاده دشمن باز نگذاریم.

* حرکت هوشمندانه و جهت‌گیری مثبت دولت در ماه‌های اخیر، توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه جبهه دشمن بسیار گسترده است و با وجود این گستردگی جبهه، جمهوری اسلامی ایران به خوبی حرکت و مقابله کرده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ شاهد بودیم که بحران‌های ساختگی گسترده‌ای مانند افغانستان و اوکراین در منطقه به وقوع پیوست و در داخل هم اتفاقاتی مانند تغییر دولت، گسترش بحران کرونا و خشکسالی و کم‌آبی پیش آمد، اما با وجود همه این مشکلات داخلی و منطقه‌ای، به دلیل حرکت هوشمندانه و جهت‌گیری مثبت دولت در ماه‌های اخیر، توطئه‌های دشمنان خنثی شده است.

عباس‌زاده مشکینی گفت:‌ در مذاکرات هسته‌ای نیز شاهدیم که غربی‌ها در موضع انفعال قرار گرفته‌اند و آمریکایی‌ها نیز اخیراً اعتراف کردند که سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی با شکست مواجه شده است.

وی افزود:‌ مجموعه این رویدادها نشان می‌دهد که نقاط قوت و امیدبخش فراوان است و باید با بهره‌گیری از فرصت‌ها و با تقویت ارتباط با بدنه مردم، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.