شناسهٔ خبر: 174529 - سرویس مجلس
منبع: فارس

تجربه نشان داده آمریکا به توافق خود پایبند نخواهد بود

ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس با اشاره به مذاکرات لغو تحریم گفت: اگر توافقی هم در مذاکرات انجام شود، آمریکا کشور بدعهدی است و به توافق حاصل‌شده پایبند نخواهد بود.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی ، گفت: اینکه گفته می‌شود توافق در مذاکرات با طرف‌های برجام نزدیک است یک فضاسازی رسانه‌ای از سوی رسانه‌های غربی است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هدف دشمن از این فضاسازی رسانه‌ای این است که اقتصاد کشور ما را به مذاکرات گره بزند و بهبود وضعیت اقتصادی کشور ما را منوط به حصول توافق در مذاکرات کند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ما چه در رابطه با بحث بودجه و چه در مسائل دیگر نباید اقتصاد کشور را به بحث و مذاکرات گره بزنیم و هر دو اینها باید مسیر مستقل خود را در پیش گیرند.

وی افزود: ما باید در حوزه اقتصادی به توان داخلی خود متکی باشیم و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور مشکلات اقتصادی را رفع کرده و در مسیر رشد اقتصادی گام برداریم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واقعیت این است که اگر به فرض مذاکرات هم به نتیجه برسد، تجربه نشان داده که آمریکا کشور بدعهدی است و به توافق پایبند نخواهد بود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: برجام که یک توافق بود و به امضاء رسید و تیم مذاکره‌کننده ما رفتند و با مقامات آمریکایی چای خوردند و قدم زدند و خندیدند، نتیجه‌ای برای ما به دنبال نداشت و آمریکا به تعهداتش در برجام پایبند نماند.

وی در پایان گفت: به فرض اگر توافقی هم در مذاکرات انجام شود، آمریکا کشور بدعهدی است و به توافق حاصل‌شده پایبند نخواهد بود، پس در نتیجه اگر توافقی هم نزدیک باشد و امضاء شود برای ما ثمری نخواهد داشت و ما نباید اقتصاد و معیشت مردم را به آن گره بزنیم.