شناسهٔ خبر: 174098 - سرویس فرهنگ
منبع: خانه ملت

۱۵ برنامه فشرده کمیسیون آموزش و تحقیقات در استان گیلان/ از ستایش پتانسیل‌‎های علمی گیلان تا قول حمایت برای بارور شدن

حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن تشریح برنامه‌های فشرده ۱۵ گانه کمیسیون در استان گیلان، دستاوردها و اقدامات صورت گرفته کمیسیون در گیلان را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» رضا حاجی پور با اشاره به مأموریت سه روزه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در استان گیلان، تصریح کرد: در این مأموریت سه روزه برنامه فشرده کاری از ساعت ۷ صبح الی ۲۰ شب برنامه ریزی شده بود و بر اساس همین برنامه کاری، اعضای کمیسیون از بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌های حوزه علم و فناوری، تحقیقاتی و دانش بنیان‌ها بازدید به عمل آوردند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولین برنامه کمیسیون در استان گیلان دیدار با آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت و تبادل مسائل و مباحث اصلی استان بود.

وی اضافه کرد: سپس اعضای کمیسیون در اولین بازدید میدانی خود از دهکده ورزشی آموزش عالی کشور واقع در دانشگاه گیلان بازدید کردند. برنامه بعدی کمیسیون نیز از مرکز نوآوری دانشگاه گیلان بود که در این بازدید آخرین دستاوردهای مرکز نوآوری دانشگاه گیلان مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین در این بازدید، چشم‌انداز مرکز نوآوری دانشگاه گیلان، اهداف این مرکز، وظایف آن، خدمات مرکز و واحدهای آن برای اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تشریح شد.

حاجی پور تصریح کرد: اعضای کمیسیون در ادامه نظارت میدانی خود از استان گیلان، ساختمان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان را با سطح زیربنای ۵ هزار و ۷۲۷ مترمربع افتتاح کردند و پس از آن، از پروژه دانشکده علوم پایه مجتمع دانشگاه گیلان و از بخش‌های مختلف آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان بازدید کردند.وی افزود: نشست ۴ ساعته برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه آموزش عالی استان گیلان با شورای مدیریت آموزش عالی استان گیلان دیگر برنامه کمیسیون آموزش در روز نخست نظارت میدانی از استان گیلان بود که در این نشست پس از استماع مسائل و مشکلات استان از جانب نمایندگان و رؤسای دانشگاه‌های استان گیلان، اعضای کمیسیون تصمیماتی حمایتی جهت پیشرفت حوزه آموزش عالی استان اتخاذ کردند.حاجی پور یادآور شد: در شب نخست نظارت میدانی از استان گیلان نیز از شرکت دانش‌بنیان زرآسا واقع در شهرک صنعتی رشت بازدید شد و بر ضرورت حمایت از شرکت‌‎های دانش بنیان برای حضوری پر رنگ تر در صنعت تأکید شد.این نماینده مردم در مجلس یازدهم، بازدید از موسسه تحقیقاتی بین‌المللی تاس ماهیان (ماهیان خاویاری) واقع در بخش سنگر را آخرین برنامه کمیسیون آموزش مجلس در شب نخست حضور کمیسیون در گیلان برشمرد و گفت: در این بازدید نیز مشکلاتی اعتباری این واحد مهم تحقیقاتی که دومین موسسه تحقیقات در حوزه آبزیان در دنیا است و دارای ۲۷ سال سابقه در حوزه پرورش آبزیان بوده و همچنین برای کشور ارز آوری خوبی داشته مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در روز دوم حضور در استان گیلان، اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با شورای معاونان، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان جلسه‌ کارشناسی داشتند که این جلسه از صبح ساعت ۸ صبح تا اذان ظهر به طول انجامید و علاوه بر مسئولان آموزش و پرورش استان، برخی مدیران مدارس و معلمان نیز مسائل و مشکلات خود را با نمایندگان در میان گذاشتند.

وی ادامه داد: پس از این جلسه نیز اعضای کمیسیون آموزش مجلس از مشکلات زیست محیطی تالاب انزلی بازدیدی به عمل آوردند و خواستار تخصیص اعتبار برای حل مشکلات زیست محیطی این تالاب شدند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: در پایان این روز کاری نیز اعضای کمیسیون از قسمت‌های مختلف واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بندرانزلی بازدید به عمل آوردند و برخی مسائل و مشکلات این واحد دانشگاهی به اطلاع اعضا رسید.

حاجی پور افزود: در روز سوم حضور در استان گیلان نیز اعضای کمیسیون، از ساعت ۶:۳۰ صبح راهی بند انزلی برای بازدید از مجتمع کشتی سازی شهید تمجیدی وابسته به صنایع دریایی وزارت دفاع شدند.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد:پس از این بازدید اعضای کمیسیون راهی شهر لاهیجان شده و از شرکت دانش بنیان ماشین سازی امیدی کارن لاهیجان بازدید به عمل آوردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: در ادامه بازدید از کارخانه نوآوری گیلان در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت و در جریان بازدید از این چند واحد تولیدی و صنعتی گیلان واقع در بندرانزلی، لاهیجان و رشت، بر حمایت عملی کمیسیون آموزش مجلس برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان نمونه تأکید شد که این بازدیدها نیز تا عصر به طول انجامید و در عصر روز سوم(شنبه ۳ آبان‌ماه) اعضای کمیسیون راهی تهران شدند.