شناسهٔ خبر: 173586 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

آوایی:

توصیه‌های سازمان پدافند غیرعامل باید اجرایی شود

سید احمد آوایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: لازم است مجلس مصوبه‌ای داشت باشد تا توصیه‌های سازمان پدافند غیرعامل ضمانت اجرایی داشته باشد.

به گزارش «نماینده» سیداحمد آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در خصوص عملکرد سازمان پدافند غیرعامل در مقابله با بیماری کرونا گفت: این سازمان در حوزه هشداردهی به مردم و مسئولان خوب عمل کرد، اما باید کاری کنیم تا هشدارهای سازمان ضمانت اجرایی داشته باشد.

وی افزود: دستورالعمل‌های سازمان پدافند غیرعامل نباید در حد توصیه باقی بماند. اگر سازمان پدافند توصیه‌ای کرد و مسئولان به آن توصیه‌ها و تذکرات کارشناسی‌شده توجه نکردند، باید مورد برخورد قرار بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: لازم است مجلس در این رابطه مصوبه‌ای داشت باشد تا توصیه‌های سازمان پدافند غیرعامل ضمانت اجرایی داشته باشد.

آوایی همچنین بیان کرد: اگر از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، مسئولان سازمان پدافند غیرعامل در تصمیم‌گیری‌های کلان نقش پیدا می‌کردند، شاید تلفات تا این حد افزایش پیدا نمی‌کرد.

وی  اضافه کرد: در اولین جلسه آتی کمیسیون امنیت ملی درباره اهمیت تصمیم‌های سازمان پدافند غیر عامل صحبت خواهم کرد و این موضوع را به سرانجام خواهیم رساند تا دولت موظف شود رئیس یا نماینده سازمان را به عضویت ستاد ملی مقابله با کرونا درآورد.

این نماینده مجلس در پایان درباره نقش نیروهای مسلح در مقابله با بحران کرونا گفت: نیروهای مسلح نشان دادند که اگر مسئولان از آن‌ها درخواست کنند، آن‌ها به موقع در صحنه حضور می‌یابند. در ماجرای کرونا نیز هرجا از آن‌ها درخواست شد، حضور پیدا کردند و اقدامات خوب و موثری انجام دادند.