شناسهٔ خبر: 172777 - سرویس مجلس
منبع: مهر

روایت رضایی از جلسه غیرعلنی مجلس؛

سردار قاآنی: اجازه ناامنی در مرزها را نمی‌دهیم/شکست مذاکرات دوحه

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فرمانده نیروی قدس سپاه در جلسه غیرعلنی مجلس، مباحثی درباره شکست آمریکا در افغانستان مطرح و تأکید کرد اجازه نمی‌دهیم امنیت کشور مخدوش شود.

به گزارش «نماینده» ابراهیم رضایی با اشاره به بررسی تحولات افغانستان در جلسه غیرعلنی مجلس، گفت: فرمانده نیروی قدس سپاه در این جلسه تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به برکت ولایت، نگاه عمیقی به تحولات منطقه و جهان دارد و کشور ما در تحولات اخیر افغانستان با تدبیرترین کشور بود و مواضع خوبی را اتخاذ کرد.

وی بیان کرد: سردار قاآنی در این جلسه نکاتی را درباره خسارت‌های امریکا در افغانستان بیان کرد و طبق گفته وی، آمریکا ۸۰ هزار نیروی نظامی وارد افغانستان کرد. بیش از دو هزار میلیارد دلار و روزانه ۳۰۰ میلیون دلار در این کشور هزینه کرد، آمار کشته شدگان آمریکا در افغانستان بیش از ۱۰ هزار نفر بود اما امریکایی‌ها هیچ نتیجه‌ای هم نگرفتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرمانده نیروی قدس سپاه تأکید کرد که آمریکا جهت تسلط بر ایران، روسیه، چین و هند وارد افغانستان شد اما شکست خورد و در نهایت از این کشور فرار کرد.

رضایی تأکید کرد: به گفته سردار قآانی آمریکا داعش را به افغانستان آورد تا از آنان برای رسیدن به اهداف خودش استفاده کند.

وی اظهار داشت: فرمانده نیروی قدس سپاه در این جلسه اظهار داشت مذاکرات دوحه به دلیل دخالت آمریکایی‌ها بی نتیجه بوده است و در بخش دیگری از اظهارات خود گفت هدف اصلی جمهوری اسلامی ایران، تأمین امنیت خودش است و اجازه نمی‌دهیم امنیت کشورمان و مرزها مخدوش شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در ادامه جلسه سه نفر از نمایندگان و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مباحث خود را در مورد تحولات افغانستان مطرح کردند.