شناسهٔ خبر: 172387 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

ارزیابی دقیق کارنامه وزرای پیشنهادی در مجلس /گزینه ها باید دارای روحیه انقلابی جهادی باشند

رضایی کوچی43 رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس برنامه و سوابق وزرای پیشنهادی را دقیق ارزیابی خواهد کرد و اگر به جمع بندی برسیم که گزینه پیشنهادی توان انجام امورات وزارت خانه را ندارد مجلس به آن فرد رأی اعتماد نخواهد داد.

به گزارش «نماینده» محمد رضا رضایی کوچی  رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره روند بررسی سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی آیت الله رئیسی در کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: کمیسیون عمران در جلسه امروز صبح میزبان آقای رستم قاسمی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی جهت بررسی کارنامه ایشان، می‌باشد. در جلسه بعد از ظهر کمیسیون نیز آقای وحیدی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کشور جهت ارائه برنامه در کمیسیون عمران حاضر خواهند شد.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین فردا یکشنبه(۲۳ مرداد ماه)نیز گزینه پیشنهادی وزارت نیرو به کمیسیون عمران می‌آید تا برنامه های خود را ارائه کند. مجلس گزینه‌های پیشنهادی را دقیق ارزیابی خواهد کرد و اگر به جمع بندی برسیم که گزینه پیشنهادی توان انجام امورات وزارت خانه را ندارد مجلس به آن فرد رای اعتماد نخواهد داد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رویکرد و معیار ما در کمیسیون عمران این است که گزینه‌های پیشنهادی دارای روحیه انقلابی و جهادی باشند. با توجه به شرایط امروز کشور وزرایی باید در کابینه حضور داشته باشند که در قد و قواره دولت انقلابی باشند.

رضایی ضمن حمایت از دولت جدید، تأکید کرد: بنده دو دوره از آیت الله رئیسی حمایت کرده ام و این رویکرد مجلس به معنای تقابل با دولت نیست بلکه به معنای کمک به دولت برای بهبود شرایط موجود و ریل گذاری مناسب و حفظ استقلال و همچنین حفظ جایگاه مجلس شورای اسلامی می باشد.