شناسهٔ خبر: 171365 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

حسین زهی با تاکید بر اینکه سلامت مردم سیستان و بلوچستان بر ساختمان‌سازی ارجحیت دارد:

اعتبارات تخصیص‌یافته به این منطقه برای مقابله با کرونا هزینه شود

اسماعیل حسین زهی عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس، بابیان‌اینکه اعتبارات تخصیص‌یافته ازسوی سازمان برنامه‌وبودجه به این استان باید برای مقابله با کرونا هزینه شود از مسئولان دستگاه‌های نظارتی خواست تا روند هزینه‌کرد آن را رصد کنند.

به گزارش «نماینده» اسماعیل حسین‌زهی در مورد انتشار خبری از سوی برخی مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر اینکه در سیستان و بلوچستان کمبود کیت تشخیص کرونا وجود داشته و برای تفکیک واریانت دلتا از سایر واریانت‌ها به کیت‌های اختصاصی نیاز است، گفت: وزارت بهداشت، اطلاعات اشتباهی از وضعیت شیوع کرونا در استان سیستان و بلوچستان دریافت کرده است، چرا که اصلا هیچ نوع کیت آزمایشگاهی برای تشخیص کرونا در این منطقه وجود ندارد.

مراکز درمانی شهرهای سیستان‌وبلوچستان فاقد متخصص بیماری‌های عفونی هستند

نماینده مردم شهرستان‌های خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های نصرت‌آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقتی مردم در شهرستان‌ها به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند با نبود پزشک متخصص بیماری‌های عفونی مواجه می‌شوند، کما اینکه در حوزه انتخابیه‌ام متخصصی وجود ندارد که بتواند بیماری کرونا را تشخیص دهد و این مشکل در استان سیستان و بلوچستان در حالی وجود دارد که از هر خانواده چند نفر به دلیل ابتلا به کرونا قرنطینه هستند.  

مسئولان با تامین امکانات در این منطقه مانع از سرایت بیماری به دیگر استان‌ها شوند

وی تصریح کرد: رفع این مشکلات در گروی این است که وزارت بهداشت به طور جدی برای کمک به مردم این منطقه ورود پیدا کند، هر چند جای قدردانی دارد که با تعطیلی اداره‌ها در این استان باعث شدند که مردم کمتر بیرون از خانه بروند، اما همچنان نیاز داریم که مسئولان حوزه سلامت عنایت ویژه‌ای به مردم این استان داشته باشند.

حسین‌زهی خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان پیشانی ایران است و اگر این ویروس از این منطقه به سایر استان‌های کشور سرایت پیدا کند به بروز مشکل بیشتری در کشور منتهی خواهد شد، بنابراین مسئولان مربوطه با این نگاه که پیشگیری بهتر از درمان است، امکانات لازم برای کنترل این بیماری را در این استان تامین کنند.

وی افزود: البته در اینجا باید از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تشکر کنم که اعتباراتی را برای کمک به این استان تخصیص داد که امیدوارم در شرایط کنونی تنها برای کنترل کرونا هزینه شود، چرا که سلامت مردم بر ساختمان‌سازی در این منطقه ارجحیت دارد و می‌طلبد که در این زمینه دستگاه‌های نظارتی ورود پیدا کرده و روند هزینه‌کرد آن را رصد کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: مردم این منطقه نجیب و ولایتمدار هستند، کما اینکه برغم مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری که در تمام نقاط با آنها مواجه هستند، مشارکت حداکثری در انتخابات داشتند، بنابراین این حق آنها نیست که مسئولان نسبت به این وضعیتی که دارند، بی‌تفاوت باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون هلال احمر برای رفع مشکلات ناشی از شیوع کرونا به کمک مردم این استان آمده است، ضمن اینکه درخواست داریم نیروهای مسلح، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، بنیاد علوی و آستان قدس رضوی نیز برای کنترل این بیماری در سیستان و بلوچستان و کمک به مردم ورود پیدا کنند.