شناسهٔ خبر: 171253 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

سلیمی:

دولت سیزدهم دیپلماسی اقتصادی را محقق کند/ ضرورت افزایش تعامل تجاری با همسایگان

اصغر سلیمی عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس اعتقاد دارد دولت سیزدهم باید با بهره گیری از ظرفیت های سیاسی، دیپلماسی اقتصادی را محقق کند.

به گزارش «نماینده» اصغر سلیمی با اشاره به نقش دیپلماسی اقتصادی در رفع تحریم ها، گفت: بر این اساس طی چند سال گذشته کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی میان ایران و برخی از کشورها شکل گرفت اما از ظرفیت های پیش رو به خوبی بهره گیری نشد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع قرار بود با ایجاد معاونت اقتصادی در دستگاه دیپلماسی، شاهد افزایش رایزنی های اقتصادی توسط سفرای کشورمان باشیم اما مشاهده می شود که در بسیاری از کشورها رایزن اقتصادی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه روابط دوستانه میان تهران و دیگر پایتخت های همسایگان می تواند با توسعه همکاری اقتصادی محقق شود، ادامه داد: این مهم در حالیست که امروزه همسایگان به خوبی متوجه شدند که ایران اسلامی قدرت برتر منطقه است و زمینه برای تعامل بیشتر وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی با دنیا می تواند سبب رشد اقتصاد داخلی و حتی افزایش سطح تولیدات داخلی شود، افزود: این مهم در حالیست که متاسفانه استراتژی لازم برای توسعه صادرات از طریق دیپلماسی اقتصادی وجود ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت جدید با بهره گیری از ظرفیت های سیاسی، زمینه تحقق شعار سال جاری مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» را فراهم کند.