شناسهٔ خبر: 171144 - سرویس بین‌الملل
منبع: خانه ملت

عمویی در دیدار با سفیر جمهوری غنا

همکاری ایران و غنا در عرصه های اقتصادی به نفع مردم دو کشور است

ابوالفضل عمویی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و غنا گفت: همکاری های ایران و غنا در عرصه های اقتصادی، تجاری، کشاورزی و پزشکی به نفع مردم دو کشور است.

به گزارش «نماینده» آقای اریک اووسو بواتنگ، سفیر جمهوری غنا در تهران با ابوالفضل عمویی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری غنا دیدار و گفتگو کرد.

عمویی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه ۲کشور گفت: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اصول مهم سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید و گسترش مناسبات تهران - آکرا حائز اهمیت است.

وی همچنین تصریح کرد: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - جمهوری غنا از روند تعمیق و تقویت ارتباطات دوستانه فیمابین در عرصه های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی حمایت می کند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار گفت: همکاری های  ایران و غنا در عرصه های اقتصادی، تجاری، کشاورزی و پزشکی به نفع مردم دو کشور است.

 اریک اووسو بواتنگ، سفیر جمهوری غنا در تهران نیز در این دیدار گفت: توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با اهمیت در منطقه و جهان برای مردم و دولت جمهوری غناء حائز اهمیت است.

وی در ادامه گفت: جمهوری غنا همواره از روند تقویت همکاری های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، پزشکی، علمی - آموزشی و انتقال تجربیات مختلف با ایران استقبال می کند.

سفیر جمهوری غنا در تهران در پایان این دیدار گفت: از کلیه اقدامات و تلاش های گروه دوستی پارلمانی در مجالس ایران و غنا که در جهت افزایش ارتباطات و همکاری های دو کشور است، حمایت می کند.