شناسهٔ خبر: 170321 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

انتخاب رئیس جمهور اصلح راه حل مشکلات کشور است

راستینه عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس گفت: مشارکت حداکثری ملت، امروز نقطه تحول آفرین برای حرکت به سمت ارتقا کارآمدی مدیریتی داخلی و رفتن به نقطه اطمینان بخش برای دفاع حقوق ملت ایران در دیپلماسی بین المللی است.

به گزارش «نماینده» احمد راستینه هفشجانی با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: امروز حرکت به سمت دو قطبی های کاذب نه تنها اثربخش نیست، بلکه واقعیت نقش آفرینی مردم و تصمیم آنها را تحت شعاع قرار می دهد، در گام دوم انقلاب در شرایطی قرار داریم که باید با مردم صادقانه نکاتی را به صورت جدی در میان بگذاریم، مهمترین نکته ای که باید به ملت مان بگوییم این است که تمام مردم دنیا برای ارتقا توان چانه زنی دولت ها و روسای جمهورشان تلاش می کنند و با وجود نارضایتی و ناراحتی از مسئولین خود در بسیاری از مقاطع زمانی اما با مشارکت و با حضور حداکثری در انتخابات دولت مقتدری در عرصه بین المللی به دنیا معرفی کنند.

نماینده مردم شهرکرد، بن وسامان در مجلس بیان کرد: با وجود اینکه  سوریه کشوری جنگ زده و دارای با شرایط سخت اقتصادی است، مردمشان ۹۵ درصد آرای خود را به رئیسی جمهوری می دهند که در عرصه بین المللی علیه او کار و تلاش کردند چهره او را تخریب کنند اما مردم سوریه راه امنیت خود را بعد از جنگ سرنوشت ساز با داعش در انتخاب یک رئیس جمهور با حداکثر آرا دیدند.

وی ادامه داد: در تمام کشورهای دنیا حتی ایالات متحده آمریکا، مردم با ۷۰ درصد مشارکت تلاش می کنند رئیس جمهوری انتخاب کنند که با پشتوانه آرای بالا در عرصه بین المللی بتواند از شرایط سخت آمریکا مخصوصا در عرصه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دفاع کند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: امروز مردم کشورهای دنیا این را قبول دارند حتی اگر از دولتمردانشان ناراضی هستند و مسائل و مشکلات شدید اقتصادی و اجتماعی گریبان آنان را گرفته است راه آن است که دولتی مقتدر را برای دفاع از حقوقشان در عرصه بین المللی انتخاب کنند، باید به مردم بگوییم که مشارکت و حضور یکپارچه آنان در انتخاب یک رئیس جمهور با پشتوانه آرای بالا، نقطه ای اطمینان بخش برای گرفتن حقوق بین المللی آنها است.

راستینه هفشجانی تاکید کرد: کشور در شرایط سختی قرار دارد، هم در شرایط اقتصادی سخت داخلی قرار داریم و می دانیم بخش اعظم پیچیدگی اقتصادی داخل به خاطر ناکارآمدی مدیریتی داخلی است، در شرایط حساس دیگر هم قرار داریم با مقاومت ۴۰ ساله و توسعه قدرت جمهوری اسلامی در عرصه میدان در اقصی نقاط غرب آسیا تا شاخ آفریقا به نقطه اطمینان بخش توسعه مرزهای امنیت خود دست پیدا کرده است و امروز برای شکستن تحریم های ظالمانه این مقاومت ۴۰ ساله، ایستادگی و حرکت به سمت فناوری های نوین از جمله هسته ای دنیا را به نقطه ای رسانده که امروز به دنبال رسمیت یافتن حقوق ملت ایران باشد و ما در یک قدمی این تحول قرار گرفته ایم.

وی گفت: اگر می خواهیم پیام روشن و شفاف به دنیا برای عبور از این مشکلاتی که سختی های بسیاری برای آن تحمل کردیم، مخابره کنیم باید مشارکت حداکثری، انتخاب آگاهانه و فرد اصلح، با پشتوانه قابل اتکا به دنیا معرفی کنیم تا در عرصه بین المللی دولت مقتدر برای شکستن تحریم ها و عبور تحریم های ظالمانه داشته باشیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: مشارکت حداکثری ملت، امروز نقطه تحول آفرین برای حرکت به سمت ارتقا کارآمدی مدیریتی داخلی و رفتن به نقطه اطمینان بخش برای دفاع حقوق ملت ایران در دیپلماسی بین المللی و شکستن تحریم های ظالمانه و استیفای حقوق ملت در عرصه بین المللی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: باید صادقانه به مردم بگوییم اگر می خواهیم از مشکلات نجات پیدا کنیم تنها راه مشارکت حداکثری، انتخاب آگاهانه و حرکت به سمت انتخاب رئیس جمهوری با پشتوانه آرای قاطع ملت برای تشکیل دولت مقتدر در دفاع از حقوق بین المللی ایران است. /