شناسهٔ خبر: 169460 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

تعلل شورای‌نگهبان در تایید قانون اصلاح انتخابات تلاش چندین ماهه مجلس را بی‌ثمر می‌کند

علی حدادی سخنگو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: تعلل شورای نگهبان در تایید اصلاح قانون انتخابات تلاش چندین ماهه مجلس و کمیسیون را برای ساماندهی ثبت نام کاندیداها بی ثمر خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» علی حدادی با اشاره به نامه ۱۷۱ نفر از نمایندگان مجلس به رئیس شورای نگهبان درباره طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: با توجه به این که اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری پس از رفع ایرادات شورای نگهبان مجددا در مجلس تصویب شد، متاسفانه شاهد ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام به این موضوع بودیم.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: در این نامه اعلام شد با توجه به تصویب این قانون در مجلس و عدم ایراد شورای نگهبان به آن، مجمع تشخیص مصلحت نظام زمانی می تواند ورود کند که بین این دو نهاد اختلاف باشد.

وی افزود: در حال حاضر اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد و با توجه به تلاش چندین ماهه کمیسیون امورداخلی کشور و زمان کم باقی مانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برای اجرایی شدن، بهتر است این مصوبه تایید شود.

حدادی تصریح کرد: در نامه ای که به امضا ۱۷۱ رسید به صراحت اعلام شد در صورتی که مصوبه مجلس به انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه نرسد تلاش ها چندین ماهه صورت گرفته مجلس برای اصلاح قانون آن بی ثمر خواهد بود.

وی بیان کرد: ایراد های وارده از سوی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت در صحن لحاظ شد و درکنار آن کمیسیون شوراها جلساتی را با نماینده مجمع و برخی از حقوقدانان شورا داشتند که خروجی آن جمع بندی هایی بود که ایرادات را بر طرف می کرد و انتظار نداشتیم بیش از این قانون معطل بماند.

سخنگو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری امیدواریم با تایید شورای نگهبان و ابلاغ آن مانند دوره های گذشته، شاهد ثبت نام های بدون ضابطه نباشیم.