شناسهٔ خبر: 169242 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

استفاده از رانت برای تزریق واکسن کرونا به هیچ وجه اخلاقی و انسانی نیست/ ضرورت تشدید نظارت‌ها بر روند توزیع و تزریق

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس بر ضرورت تشدید نظارت‌ها بر روند توزیع و تزریق واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: واکسن تنها باید در اختیار گروه‌های هدف قرار گیرد.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری با تاکید بر اینکه باید نظارت مناسبی بر روند توزیع و تزریق واکسن کرونا انجام شود تا ابتدا در اختیار گروه‌های هدف قرار گیرد، گفت: مدیر نظارت بر درمان و معاون نظارت بر دانشگاه‌ها مسئولیت نظارت در چارچوب ضوابط و اختیارات دانشگاه‌ها را دارند و باید بر این مسائل نظارت کنند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت گروه‌های هدفی که در اولویت تزریق واکسن هستند را مشخص کرده و اگر کسی خارج از معیارها و با استفاده از رابطه و رانت بخواهد کاری انجام دهد به هیچ وجه انسانی و اخلاقی نیست.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم افزود: باید با سوء‌استفاده‌کنندگان از واکسن کرونا و متخلفان به صورت جدی و قاطع برخورد کرد تا شاهد تکرار چنین تخلفاتی نباشیم.

شهریاری یادآور شد: وزارت بهداشت به تخلف آبادان ورود و آن را پیگیری کرده و به طور قطع برخوردهای لازم انجام خواهد شد؛ برخوردها تاثیرگذار است اما امکان خطا در شهرستان‌ها و استان‌ها با توجه به مسائل خاص وجود دارد البته بسیار محدود است و نباید این مسائل را به تمامی مدیریت‌ها تسری داد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم یادآور شد: در شرایط بحرانی فعلی کرونا مسئولان و مدیران به شدت تحت فشار هستند و فشار کاری آنها زیاد است  البته اگر تخلفی انجام می‌شود باید برخوردها قاطعانه باشد و امیدواریم با نظارت‌ها دیگر شاهد چنین تخلفاتی در حوزه بهداشت و درمان کشور نباشیم. /