شناسهٔ خبر: 168346 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

حسینی در موافقت با کلیات لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰:

تمکین دولت را از نظر مجلس به فال نیک می‌گیریم

شمس الدین حسینی/2 نماینده مردم تنکابن در مجلس با بیان اینکه تمکین دولت را از نظر مجلس به فال نیک می گیریم، گفت: تایید کلیات بودجه به معنای تایید جزئیات نیست، با رأی مثبت به کلیات، باید جزئیات را در صحن علنی بررسی کنیم.

به گزارش «نماینده» سید شمس الدین حسینی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه با تغییرات اصلاحی دولت برای سال ۱۴۰۰، در موافقت با کلیات این لایحه گفت: دولت برخلاف رویه اول که ابهامات بسیاری را در بودجه برای نمایندگان ایجاد کرده بود، پذیرفت که باید اصلاحیه بدهد و این اصلاحیه ارائه شده قدم خوبی از جانب دولت است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس ادامه داد: باید پذیرفت که تایید کلیات به معنای تایید جزئیات نیست، بنابراین باید در وهله اول کلیات مورد تایید قرار گیرد تا بتوان با دقت جزئیات را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: دولت در اصلاحیه ارائه شده بسیاری از ابهامات لایحه را برطرف کرده است بدین معنا که در بیان عبارات و اصطلاحات دقت نظر صورت گرفته که این اقدام دولت قابل تقدیر است.

حسینی بیان کرد: دولت در اصلاحیه ارائه شده در جهت رفع اصلاحات قدم برداشته، چرا که در لایحه تقدیمی دولت، ابهامات و سوالات بسیاری برای نمایندگان ایجاد شده بود و همین ابهامات و سوالات بود که باعث شد نمایندگان آن را رد کنند، لذا اصلاحیه ارائه شده بسیاری از ابهامات را برطرف کرده است.

وی اظهار کرد: درخصوص اصلاح ساختار بودجه نیز نمی توان طی یک سال اصلاحات لازم را انجام داد، لذا این اتفاق باید در طول ۴ سال آینده مورد بررسی قرار گرفته تا عملیاتی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم یادآور شد: موکداً اعلام می کنم که تایید کلیات به معنای تایید جزئیات نیست، بنابراین از همکاران نماینده درخواست دارم که با کلیات آن موافقت کنند تا در کمیسیون تلفیق و همچنین در صحن جزئیات مورد بررسی قرار گیرد.