شناسهٔ خبر: 168303 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

مالکی با اشاره به اظهارات سخنگوی کاخ سفید:

آمریکایی‌ها درک درستی از برجام ندارند/ ایران در صورت لغو تحریم‌ها تعهدات برجامی را انجام خواهد داد

فدا حسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران در صورت لغو تحریم‌ها تعهدات برجامی را انجام خواهد داد.

به گزارش «نماینده» فدا حسین مالکی به اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر اینکه «ایران به برجام برگردد، اقدام مشابه انجام خواهیم داد»، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در معاهده برجام به همه تعهدات خود عمل کرد و چنین اظهاراتی مهمل است.

اگر آمریکایی‌ها به برجام برگردند، ایران نیز به انجام تعهدات برجامی بازخواهد گشت

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها درک درستی از برجام ندارند، اگر واقعیات برجام را متوجه می‌شدند، چنین اظهاراتی را مطرح نمی‌کردند.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها به برجام برگردند و البته همه تعهدات خود را هم انجام دهند به گونه‌ای که تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان لغو شوند ما نیز به انجام تعهدات برجامی بازخواهیم گشت.

قانون اقدام راهبردی در مقابله با تحریم‌ها نشان داده است که ایران به تعهدات خود پایبند بوده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به قانون مصوب مجلس درباره مسائل هسته‌ای کشورمان اشاره و اظهار کرد: قانون اقدام راهبردی در مقابله با تحریم‌ها نشان داده است که ایران به تعهدات خود پایبند بوده و برای اینکه طرف‌های مقابل را الزام به انجام تعهدات خود کند چنین قانونی را تصویب کردیم.

وی افزود: کشورهای اروپایی عضو برجام و آمریکا باید تصمیم نهایی خود را در خصوص برجام اتخاذ کنند؛ چرا که در روزهای آتی مهلت تعیین شده برای انجام تعهداتشان به پایان می‌رسد و ما برای موضوعات هسته‌ای به قبل از برجام بازخواهیم گشت؛ ضمن اینکه در حال حاضر هم سازمان انرژی اتمی قدم‌های مطلوبی را برداشته است.