شناسهٔ خبر: 167927 - سرویس مجلس
منبع: فارس

مطهری: بیش از ۳۰۰ شرکت دولتی بودجه می‌گیرند اما شفافیت مالی ندارند

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس گفت: بیش از ۳۰۰ شرکت دولتی از دولت بودجه و امکانات می‌گیرند اما هیچ شفافیتی در مورد مسائل مالی آنها وجود ندارد و خود را درباره مسائل مالی پاسخگو نمی‌دانند.

به گزارش «نماینده» اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نقاط ضعف لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ وابستگی زیادی به نفت دارد و کسری آن ۳۲۰ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: نفت یک سرمایه ملی است و منبع درآمدی دولت نیست و دولت تنها باید سهم خود را از درآمدهای نفتی بردارد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکل بعدی لایحه بودجه در حوزه مسائل مالیاتی است که بخش‌های پردرآمد کشور در مسائل مالیاتی شفافیتی ندارند و تنها قشر در دسترس دولت برای اصل مالیات کارگران و کارمندان هستند که این مسئله باید اصلاح شود.

مطهری خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ شرکت دولتی از بودجه و امکانات دولت استفاده می‌کنند اما در مسائل مالی آنها شفافیتی وجود ندارد و در این زمینه پاسخگو نیستند.

وی افزود: مجلس نسبت به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با حساسیت رفتار می‌کند چرا که در صورت وجود اشکال و ایراد دولت بعد نیز دچار مشکلات جدی خواهد شد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چه دولت فعلی و چه دولت بعدی باید به حمایت جدی از تولید بپردازند چرا که به راه افتادن چرخه تولید درآمدهای مالیاتی دولت نیز افزایش پیدا می‌کند و این یک کمک به خود دولت نیز به شمار می‌رود.

مطهری خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب کاهش رانت در کشور می‌شود و علاوه بر این حذف این ارز موجب کاهش هزینه‌های دولت نیز می‌شود چرا که مابه‌التفاوت قیمت این ارز با ارز آزاد را باید دولت پرداخت کند.