شناسهٔ خبر: 165676 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

فعال کردن ظرفیت‌های مرزی در گرو افزایش سطح دیپلماسی اقتصادی است

سعادتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد افزایش سطح دیپلماسی اقتصادی با کشورها می تواند سبب ارزآوری و همچنین سرمایه گذاری اقتصادی در داخل کشور شود.

به گزارش «نماینده» مهدی سعادتی بیشه‌سری  در رابطه با اهمیت افزایش سطح دیپلماسی اقتصادی کشورمان در راستای خنثی سازی تحریم ها، گفت: توسعه سیاست خارجی یکی از مهمترین موضوعاتی است که نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی مجلس به صورت جدی در حال پیگیری آن هستند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رهبر انقلاب تاکید جدی بر بهره گیری از ظرفیت های مرزی دارند که تحقق این مهم نیازمند افزایش سطح دیپلماسی اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه همسایگان متعددی در اطراف جمهوری اسلامی ایران هستند که می توانند بازارهای خوبی را برای تولیدات کشورمان فراهم کنند، افزود: این مهم در حالیست که موضوع لغو روادید با کشورها نیز می تواند در سهولت فعالیت اقتصادی بین بازرگانان و تجار کشورها تاثیر مهمی بگذارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه باید با کنسولگری های کشورمان تعامل دوجانبه عمیق داشته باشد تا دیپلمات های ایرانی ظرفیت های ایران را به درستی برای دنیا تبیین کنند.

سعادتی ادامه داد: به عنوان مثال ایران اسلامی سرشار از موقعیت های سرمایه گذاری است و امنیت کشورمان نیز تضمین خوبی برای حضور سرمایه گذاران در ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع با افزایش سطح دیپلماسی اقتصادی می توان تولیدات ایرانی را صادر کرد که منجر به ارزآوری می شود و همچنین می توان زمینه سرمایه گذاری اقتصادی در داخل کشور را رقم زد.