شناسهٔ خبر: 164221 - سرویس مجلس
منبع: ایسنا

طرح "تامین کالاهای اساسی برای عموم مردم از طریق کارت‌های اعتباری" در دستور کار مجلس

محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی با عنوان "تامین کالاهای اساسی برای عموم مردم از طریق کارت‌های اعتباری" در مجلس در حال پیگیری است که راهکار خوبی برای برون رفت از مشکلات کنونی است‌.

به گزارش «نماینده»، محمدحسین فرهنگی در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز، با تاکید بر پیگیری تخصیص اعتبارات متمرکز استان توسط نمایندگان مجلس، گفت: پول‌هایی که توسط دولت به عنوان سهم استانی هر کدام از نهادها از جمله حوزه ورزش و جوانان مشخص شده اما هنوز به استان تخصیص نیافته است، پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به طرح مجلس برای ارائه یک میلیون تن قیر رایگان به استان‌ها، اظهار کرد: فعلا شورای نگهبان نظری در خصوص این طرح بیان نکرده است اما در صورت نهایی شدن ارائه قیر رایگان، باید مسئولان استانی پیگیر شوند و سهم خود را اعلام کنند.

وی با اشاره به تولید کافی اقلام بهداشتی در استان، ادامه داد: برای تسهیل رساندن اقلام بهداشتی به دست آحاد مردم تبریز در شرایط کرونایی بهتر است تا اقدام موثری انجام گیرد و با اعلام سامانه‌ مشخص، مردم بتوانند با قیمت‌های مناسب اقلام مورد نیاز را درب منازل تحویل بگیرند.

فرهنگی افزود: در راستای صرفه جویی در مصرف آب به خصوص هنگام شستن دست‌ها و استحمام نیز باید کار تبلیغی و رسانه‌ای انجام گیرد چرا که میزان استفاده از آب به شدت بالا رفته است.

وی گفت: پیشنهادی برای تشکیل‌ بازارهای محلی مشابه بازارهای موجود در تهران، داده شده است که در این راستا محل‌های مشخص برای ارائه انواع کالاها و محصولات با قیمت پایین عرضه خواهند شد. باید هیئتی از تبریز برای دریافت تجارب این بازارها به تهران سفر کند و پس از فرا گیری اصول، بازارهای محلی در تبریز تشکیل شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به میزان بالای عوارض آزادراه تبریز- سهند، گفت: برخی از ساکنان شهر سهند در تبریز شاغل هستند و مجبورند روزانه بین تبریز و سهند تردد کنند از طرفی اکثر این افراد نیز از اقشار ضعیف جامعه هستند اما متاسفانه هزینه‌های آزادراه به شدت بالا خواهد بود و حتی رقم ۱۵ هزار تومان نیز شنیده می‌شود.

وی افزود: این افراد توان پرداخت این حجم از هزینه‌ها را ندارند و باید چاره‌ای اندیشیده شودکه بنظر بنده بهتر است از فضاهای جانبی آزادراه استفاده شود و اماکنی که ساخته خواهد شد در اختیار شرکت‌های سرمایه گذار آزادراه قرار بگیرد تا هزینه‌های آزادراه تامین شود.