شناسهٔ خبر: 162597 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

هفته آینده؛ حضور ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس

حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: از رئیس دستگاه دیپلماسی کشور دعوت شده تا در جلسه هفته آینده این کمیسیون حضور پیدا کند.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه طبق قانون وزارت امور خارجه باید هر ۶ ماه یک بار اقدامات خود درباره برجام را به مجلس گزارش دهد، گفت: آخرین گزارشی که دستگاه دیپلماسی به مجلس ارائه کرده است برای سال ۹۷ است که در حال پیگیری هستیم که گزارشات جدیدتر به کمیسیون ارائه شود.

وی ادامه داد: در مجلس گذشته نیز چندین گزارش از روند اجرای برجام در کمیسیون امنیت‌ملی تدوین شده بود که در دستور کار مجلس برای قرائت قرار نگرفته بود که باید آنها را نیز تعیین تکلیف کنیم.

نماینده قصر شیرین در مجلس تصریح کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم به تازگی انتخاب شده‌اند و پس از بازگشت از سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود، قطعا از وزارت خارجه خواهیم خواست که گزارشات خود از روند برجام را به مجلس ارائه کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در این کمیسیون خبر داد و اظهارداشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ظریف دعوت شده تا در جلسه هفته آینده کمیسیون حضور پیدا کند و گزارشی درباره وضعیت سیاست‌خارجی کشور به نمایندگان ارائه کند.

انتهای پیام/