شناسهٔ خبر: 157464 - سرویس جامعه
منبع: میزان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: در تأمین کالاهای اساسی «کسری» نداریم

بازدید «محمد حسینی» نمایندۀ تفرش از تحریریه «نماینده» عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر خرید کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در محل و مبادی توزیع وجود دارد لذا ما کسری در تأمین کالای اساسی نداریم امری که ما به دنبال آن بودیم این بود که این کالاهای اساسی با قیمت مناسب‌تری در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش «نماینده» محمد حسینی ، گفت: در حال حاضر خرید کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در محل و مبادی توزیع وجود دارد لذا ما کسری در تامین کالای اساسی نداریم.


وی افزود: امری که ما به دنبال آن بودیم این بود که این کالاهای اساسی با قیمت مناسب‌تری نسبت به قیمت‌های موجود در اختیار مردم قرار گیرد که در برخی موارد اشکلاتی وجود داشت.

عضو «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی بیان داشت: البته سیاست فعلی دولت در توزیع اقلام بهتر از زمانی است که بخواهیم کالایی را مثلا کیلویی ۱۱ هزار تومانی بخریم و یا اینکه همان کالا را ۱۷ هزار تومان تهیه کنیم و نهایتا یک کالا با دو نرخ در بازار موجود باشد که این مسئله فسادزا است.

حسینی تاکید کرد: در حال حاضر باید بنشینیم و تصمیم‌گیری کنیم که به چه نحوی می‌توانیم قدرت خرید اقشار ضعیف را بالا ببریم البته از دیدگاه بنده دولت به طور صد درصد قانون مد نظر درباره تامین کالای اساسی با نرخ مصوب را رعایت نکرده است.

وی اظهار داشت: ولی در حال حاضر شرایط بازار هم شرایط مناسبی شده و قیمت‌ها رو به ثبات است. البته این ثبات قیمت‌ها ممکن است برای برخی اقشار ضعیف سخت باشد، ولی قابل تحمل است چرا که اگر ما به سمت سیاست کوپنی پیش می‌رفتیم، درست است که یک خانواده از قشر ضعیف به عنوان مثال دو عدد مرغ به صورت ماهیانه دریافت می‌کرد، اما این خانواده اگر مرغ سوم را طلب می‌کرد اصلا نمی‌توانست آن را خریداری کند چرا که در آن صورت قیمت آن مرغ به قیمت بازار آزاد محاسبه می‌شد و گران بود.

وی با بیان اینکه شیوه توزیع کالای اساسی و مبادی آن شفاف نیست بیان داشت: دلالی در این بخش هم وجود دارد که باید از آن جلوگیری کرد.