شناسهٔ خبر: 149560 - سرویس سیاست
منبع: فارس

تعجب می‌کنم که برای برخورد با مفاسد از رهبری اجازه می‌گیرند

ضرغامی/2 رئیس اسبق سازمان صداوسیما گفت: تعجب می‌کنم که برای برخورد با مفاسد از رهبری اجازه می‌گیرند.

به گزارش«نماینده»، سیّد عزّت‌الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملّی و عضو شورای‌عالی فضای مجازی عصر روز گذشنه در مراسم جشن پنج‌سالگی دکترسلام که در مجموعه فرهنگی-ورزشی امام‌علی(ع) دانشگاه آزاد برگزار شد، با تشکر از دست‌اندرکاران جشن دکتر سلام گفت: در فتنه ۸۸ وقتی که دختر و پسرها در مقابل سازمان تجمع می‌کردند و شعار یا حسین سر می‌دادند، گاهی اوقات اختلاط‌شان هم خیلی انقلابی می‌شد و وقتی نیروی انتطامی می‌آمد به آن‌ها تذکر دهد شعار نیروی انتطامی تشکر تشکر را سر می‌دادند.

وی در ادامه از حضّار خواست تا شعار دکترسلام تشکر تشکر را سر دهند.

ضرغامی با بیان اینکه می‌خواهم آباژور را کنار بگذارم و بدون سانسور سخن بگویم، گفت: آباژور، از افتخارات ما در دوران مدیریت صدا و سیما بود.

وی با بیان اینکه نمی‌دانم چرا برخی‌ها با آباژور مشکل دارند اظهار داشت: به جای اینکه یک صحنه ناجور را کامل پخش شود، با قرار دادن گلدان یا چیزی دیگر، از پخش آن صحنه جلوگیری می‌شد.

ضرغامی با بیان اینکه برخی جاها که می‌روم می‌گویند ضرغامی آباژور آمد، گفت: من به این موضوع افتخار می‌کنم و فیلم‌ها را به قبل و بعد از وجود آباژور تقسیم می‌کنم.

رئیس اسبق رسانه ملّی به ذکر خاطره‌ای از دوران کودکی خود پرداخت و گفت: رسم بود که در عید غدیر، یقه بچه سیّدها را کنار می‌زدند و سینه آن‌ها را می‌بوسیدند و اصرار هم می‌کردند که برای این کار، من را به قسمت خانم‌ها ببرند.

ضرغامی ادامه داد: برای من سخت بود که به میان خانم‌ها بروم تا آن‌ها سینه مرا ببوسند و فرار می‌کردم. وقتی بزرگتر شدم، متوجه شدم که این موضوع برایم مطلوبیت دارد و یک‌بار بدون اینکه کسی از من خواسته باشد، خودم وارد اتاق خانم‌ها شدم و به محض ورود، پیرزنی که کوکب نام داشت فریاد زد که این خرس گنده را از اتاق بیرون کنید!

وی افزود: بعد فهمیدم که بین یک بچه سیّدی که سینه‌اش را می‌بوسند با کسی که به او خرس گنده می‌گویند، یک دانستن فاصله است. ما هزینه دانستن خود را دادیم.

ضرغامی، دکترسلام را مبتنی بر راهبرد مقاومت دانست و گفت: من می‌دانم که دست‌اندرکاران این برنامه، هرسال برای برگزاری این مراسم چه مشکل‌هایی دارند.

وی، دکترسلام را نمونه یک طنز خوب انتقادی دانست و افزود: گاهی اوقات خیلی از حرفها را نمی‌شود به شکل عادی گفت.

عضو شورای‌عالی فضای مجازی با بیان اینکه کار دکترسلام ارزشمند است، به گرمای سالن اشاره کرد و گفت: این برخلاف اتاق رئیس جمهور است که از شدت سردی یخ می‌زنیم و حتی در زمستان هم باید در اتاق وی، کاپشن پوشید.

ضرغامی ادامه داد:‌ هفته گذشته برای جلسه شورای‌عالی فضای مجازی به اتاق رئیس جمهور  با کت رفته بودم و با این حال، احسای سردی کردم و یکی از دوستان گفت که اینجا را سرد نگه می‌دارند تا کسی فاسد نشود!

وی مشکلات اقتصادی و وجود برخی اختلاس‌ها و فسادهای اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با احترامی که برای آقای توکلی قائل هستم، علی‌رغم ایشان که به فساد هماهنگ معتقد است، بنده فساد سیستماتیک را قبول ندارم و بسیاری از مدیران بدنه دولت پاک هستند و اگر حقوق ماهیانه‌شان نباشد نمی‌توانند زندگی خود را اداره کنند.

ضرغامی با اشاره به نامه اخیر رئیس قوه قضائیه به مقام معظّم رهبری گفت: تعجّب من این است که این همه قانون و آیین‌نامه وجود داست و برخوردی با مفاسد نمی‌شد و حالا بعد با نامه‌ای بلندبالا و با تبلیغات فراوان در فضای مجازی، از رهبر انقلاب برای برخورد با مفسدان اجازه می‌گیرند.

وی در همین زمینه، گریزی به مبارزات خود در قبل از انقلاب زد و خاطرنشان کرد: در تظاهرات شعار می‌دادیم که "اگر امام فرمان دهد، غسل شهادت می‌کنیم". در این بین، فردی که شیرین‌عقل بود و این شعار برایش جا نیفتاده بود، شعار می‌داد: "اگر امام فرمان دهد غسل جنابت می‌کنیم"!

ضرغامی با بیان اینکه ما در ابتدا تصور می‌کردیم او این شعار را سهوا گفته و حتماً آن را تکرار نمی‌کند، افزود: بعد دیدیم که شعار خود را مرتب تکرار می‌کند تا اینکه به او گفتم که فلانی! اگر می‌خواهی غسل جنابت بکنی، خب فرمان امام لازم ندارد، برو غسل جنابتت را انجام بده!

 رئیس اسبق رسانه ملّی به بحث خود درباره قوه قضائیه برگشت و گفت: حالا هم به قوه قضائیه می‌گوییم این همه آیین‌نامه و قانون برای برخورد با مفاسد وجود دارد بعد دقیقه ۹۰ از رهبری اجازه می‌گیرید که برخورد شود؟!

ضرغامی افزود: امیدواریم خدای متعال آنقدر به قوه قضائیه تدبیر و قوّت بدهد که با نامه‌ پرهزینه‌ای که از رهبری گرفت، بتواند با کسانی که خون مملکت را می‌مکند، برخورد کند.