شناسهٔ خبر: 149460 - سرویس مجلس
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لاریجانی: مجلس نهم دست تندروها نبود

لاریجانی رئیس مجلس گفت: مجلس قبل دست تندروها نبود و همچنین اعضای هیئت رییسه باید در صندلی خود مستقر شوند تا نظم رعایت شود.

به گزارش«نماینده»، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۴ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح استیضاح وزیر اقتصاد در تذکر شفاهی خطاب به لاریجانی اظهار کرد: برخی امروز مطرح کردند که مجلس قبل دست تندروها بود و مشخص نیست این مباحث بر چه اساسی مطرح می شود؛ این موضوع با واقعیت فاصله دارد و تعریض به تمامی نمایندگان از جمله خود شما است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی در تذکری دیگر به استناد ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس، ادامه داد: استیضاح کنندگان نباید از موضوع خارج شوند، متاسفانه برخی نمایندگان امروز به جای پرداختن به محورهای ۱۷ گانه استیضاح خارج از موضوع مباحثی را مطرح و در واقع از خود تعریف کردند؛ انتظار داریم هیئت رییسه به نمایندگان در زمانی که خارج از موضوع صحبت می کنند تذکر دهند.

وی افزود: سوال از رییس جمهور را نیز در دستور کار داریم و اگر قرار باشد نمایندگان خارج از موضوع صحبت کنند بی نظمی پیش می آید و اهداف تحقق نمی یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در تذکری دیگر با استناد به ماده ۶ و ۱۰۳ آیین نامه داخلی مجلس خطاب به دکتر لاریجانی گفت: بر اساس این مواد حفظ نظم جلسه بر عهده هیئت رییسه است و اعضای هیات رییسه باید پیش از برگزاری جلسه در مکان خود جلوس داشته باشند اما امروز بی نظمی در هیئت رییسه دیده می شد تقاضا داریم همانطور که شما به سایر نمایندگان تذکر می دهد که سر جای خود مستقر شوند به اعضای هیئت رییسه نیز تذکر دهید.

لاریجانی در پاسخ به تذکرسلیمی گفت: این موضوع که مجلس قبل دست تندروها بود تعریف درستی نیست و نباید مطرح شود.

رییس مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: تذکر شما در مورد هیئت رییسه نیز وارد است و به هیات رییسه تذکر خواهیم داد؛ اعضای هیئت رییسه باید در صندلی خود مستقر شوند تا نظم رعایت شود.