شناسهٔ خبر: 148649 - سرویس مجلس
منبع: فارس

ترکی:مناطق آزاد به مراکز واردات اجناس بی‌کیفیت و قاچاق تبدیل شده‌اند

ترکی2 نماینده مردم فریدن در مجلس گفت: با توجه به تحریم‌های به وجود آمده،‌ مسائل اقتصادی کنونی و همچنین با وجود مشکلات ارزی و تجریه‌ای که در گذشته بوده اشاره و توسعه این مناطق به صلاح نیست.

اکبر ترکی نماینده مردم فریدن،‌ فریدونشهر،‌ چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه افزایش مناطق آزاد که قرار است هفته جاری در دستور کار مجلس قرار گیرد،‌ اظهار داشت:‌ مناطق آزاد تجاری شاید قبلا با این هدف پایه گذاری شده که یک رونق اقتصادی و تجاری ایجاد کرده و در پی آن اشتغال‌زایی هم داشته باشد.

وی افزود: در واقع این پایه‌گذاری برای این ایجاد شده که در آن مناطق صادرات واردات انجام شود اما رفته رفته طی چندسال گذشته براساس آماری که وجود دارد،‌ هم دولتی‌ها و هم کارشناسان همگی بر این نکته واقف هستند مناطقی که فعال‌اند بیشتر به مرکز واردات تبدیل شده‌اند آنهم واردات اجناس بی کیفیت و همچنین بحث قاچاق که در این مناطق افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی برهمین اساس اضافه کرد: اما ما دیدیم که صادرات آنچنانی در این مناطق دیده نشده است.

ترکی در ادامه عنوان کرد: با توجه به تحریم‌های به وجود آمده،‌ مسائل اقتصادی کنونی و همچنین با وجود مشکلات ارزی و تجریه‌ای که در گذشته بوده اشاعه و توسعه این مناطق به صلاح نیست.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد:‌ افرادی هم که به دنبال افزایش مناطق آزادند در واقع کسانی هستند که این مناطق در شهرها و حوزه‌های انتخابیه آنها وجود دارد و فکر می‌کنند برای مردم حوزه انتخابیه آنها گشایشی ایجاد می‌کند اما نهایتا هم برای مردم و هم کشور تاکنون نتوانسته موفقیت آمیز باشد.

انتهای پیام/