شناسهٔ خبر: 131840 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

"همه با هم برادریم"

سران قوا "وقتی ما همه با هم برادریم، وقتی دشمن مشترک جلوی روی ما هست، وقتی توطئه را می‌بینیم، چه کار باید بکنیم؟ ..."

به گزارش «نماینده»، نشریه خط حزب‌الله این هفته در سرمقاله خود به بیانات رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های ایشان به رئیس دولت‌ دهم و رئیس مجلس نهم اختصاص یافته است که متن کامل سرمقاله به شرح زیر است:

«وقتی ما همه با هم برادریم، وقتی دشمن مشترک جلوی روی ما هست، وقتی توطئه را میبینیم، چه کار باید بکنیم؟ تا امروز مسئولین در مقابل توطئههای دشمن همیشه کنار هم ایستادهاند، حالا هم باید همین جور باشد، همیشه هم باید همین جور باشد. ۲۸/۱۱/۹۱» این جملات بخشی از بیانات پرطنین و عتابآلود رهبر انقلاب خطاب به رئیس دولت دهم و رئیس مجلس نهم بود. پس از حوادث تلخی که در ۱۵ بهمن ماه سال ۸۹ در جریان برگزاری جلسه استیضاح یکی از وزرای دولت در مجلس شورای اسلامی رخ داد. حالا این نگرانی وجود دارد که علیرغم نهی صریح رهبر معظم انقلاب  یکبار دیگر اختلاف میان سران قوا اما  این بار میان دولت یازدهم و قوه قضائیه تکرار شود.

وحدت میان قوا و عدم اختلاف میان سران سه قوه، یکی از دغدغههای رهبران جمهوری اسلامی از بدو تاسیس تاکنون بوده است. بنیانگذار کبیر انقلاب در همان سالهای اولیه انقلاب هرجا که با چنین موردی مواجه میشدند به صراحت تذکر میدادند که «گویندگان در مجالس، اهل منبر، اهل علم، خطبای جمعه، کسانی که قبل از خطبه صحبت میکنند بدانند که مسئلهای که بنده را ناراحت کرده است و میکند این است که در این کشور اختلاف ایجاد بشود. صحیفه، ج ۱۸، ص ۴۷۵ و ۴۷۶»

خطر اختلاف از دشمن خارجی هم بالاتر است

ایشان حتی خطر اختلاف داخلی را از دشمنی استکبار هم بالاتر و نگران کنندهتر ارزیابی می کردند: «من در تمام این طول مدت از باب اینکه مقابله بین ما و دستگاه جبار و کفر و اینها بود نگرانی نداشتم، لکن حالا نگرانم... نگرانی من از داخل خودمان است، از دو جهت که یک جهتش سبک است، یک جهتش سنگین... آنکه مهم است این ناسازگاری است که در ارگانهای اسلامی هست. هی دعوت به توافق می‌کنند همه، لکن خودشان هم توافق ندارند. این موجب نگرانی است؛ برای اینکه، این اسباب این می‌شود که این کشور به حال تزلزل باقی بماند. و اگر یک مدتی به این حال تزلزل باقی بماند

   آسیب از خودش پیدا می‌شود؛ یعنی، داخل خودش آسیب می‌بیند. محتاج به این نیست که از خارج بیایند و به ما آسیب برسانند. ما خودمان به جان هم می‌افتیم و خودمان را از بین می‌بریم. صحیفه، ج‌۱۲، ص۴۱۳»

گره‌های اقتصادی و مشکلات مردم

دشمن اما در همه این سالها بیکار ننشسته است، از جنگ نظامی تا تحریم اقتصادی و از اختلافافکنی تا نفوذ همه مسیرها را بارها و بارها آزموده است. «توقع بنده از مسئولین این است که حالا که رفتار دشمن شدت پیدا کرده است، شما هم رفاقتهاتان را با هم شدت بدهید و بیشتر با هم باشید. تقوا، تقوا، تقوا، صبر، میدان ندادن به احساسات سرکش، ملاحظهی مصالح کشور، متمرکز کردن همهی توان و نیرو برای حل مشکلات مردم و مشکلات کشور؛ این توقع ماست. ۲۸/۱۱/۹۱» چرا که «امروز مسئولان باید همهی تلاششان را بکنند برای اینکه گرههای اقتصادی را باز کنند، مشکلات را برطرف کنند. بنده سه چهار سال قبل از این، در صحبت اول سال صریحاً به مردم و به مسئولین گفتم که نقشهی دشمنان ملت ایران از حالا به بعد، بیش از همه، نقشهی اقتصادی است. ۲۸/۱۱/۹۱»

بازشدن گره اقتصاد و پیشرفت کشور در کنار همه ملزومات دیگر نیازمند آرامش و ثبات سیاسی است. «بیشترین فایدهی این ثبات و استقراری که در نظام سیاسی کشور هست، متوجه و عاید خود مردم است. یک ملت اگر امنیت داشته باشند، ثبات سیاسی داشته باشند، از آرامش دستگاههای حاکمیت نظام برخوردار باشند، آن ملت فرصت پیدا خواهند کرد که در میدانهای گوناگون، به مسابقهی بزرگ بشری وارد شوند و پیشتاز باشند. ۲۴/۷/۹۱»

میخواهند قدرنشناسی کنند!

خطاب رهبر معظم انقلاب در این هشدارها و عتابها بیش از همه به سوی سران قوا و زعمای قوم است. بزرگان سیاسی کشور و کسانی که مردم برای حل مشکلات خود به آنها چشم امید دوختهاند: «این ثبات و آرامش را باید قدر بدانیم. ملت قدر میدانند... در واقع خطابم به کسانی است که میخواهند قدرنشناسی کنند در مقابل این ثباتی که وجود دارد؛ آن کسانی که با حرکات خود، با اعمال نادرست خود، با کجتابیهای خود سعی میکنند این ثبات و آرامش را، این استقرار را، این طمأنینه و ثبات را در کشور به هم بزنند. البته مسئولین کشور، با تدبیر، حواسشان هست؛ من هم تأکید میکنم؛ هم به مسئولین قوهی مجریه، هم به مسئولین قوهی مقننه، هم به مسئولین قوهی قضائیه، که مراقب باشند بدخواهان و دشمنان با توطئهی خود نتوانند این آرامشی را که در سطح کشور وجود دارد - که نشانهی بزرگترین اقتدار این ملت است، که میتواند همهی خیرات را به طرف آنها جلب کند - به هم بزنند. ۲۴/۷/۹۱»