شناسهٔ خبر: 126172 - سرویس سیاست
منبع: فارس

نباید مسئولیت‌ها منحصر به ثروتمندان شود

سید علی خمینی سیدعلی خمینی گفت: باید مراقب باشیم مسئولیت ها منحصر به ثروتمندان نشود، چون افتخار نظام اسلامی این است که رجایی اش از قشر فرودست است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سید علی خمینی در گرامیداشت شهید آیت الله صادقی از شهدای هفتم تیر در ازنا گفت:یکی از اهداف دشمنان ایجاد اختلافات قومی و قبیله ای بود تا کشور را از امنیت خارج کنند.

وی تصریح کرد:همین طرح را در کشورهای دیگر که اخیرا انقلاب شده پیاده کرده اند و مردم را به جان هم انداخته و انقلاب آنها را فشل کردند.

وی با بیان اینکه امام به درستی در مقابل این طرح شوم ایستاد و قدم های متفاوتی را برای مقابله با آن برداشت گفت:ابتدا در ۱۵ آذر ۵۸ امام فرمود؛ من به شما دوستان اکیدا اخطار می کنم هر کسی عکس اینجانب را پاره کند و بسوزاند کسی حق تعرض به او را ندارد تا از من طرفداری کند.  

امروز در صدد هستند شما را به جان هم بیندازند مقابله به مثل از محرمات بزرگ شرعیه است.

وی گفت:امام از حق خود گذشت و گفت مقابله به مثل نکنید برای اینکه هدف دشمن را شناخت چرا که آنها می خواستند انقلاب را به انحراف بکشانند.

سیدعلی خمینی تصریح کرد:در این میان عمق محبوبیت امام را در کشور شاهد بودیم و مردم لرستان نیز پیش از انقلاب به امام محبت داشتند و امام به مردم لرستان دلگرم بود. اما در سایر نقاط دشمن چشم طمع داشت.

سید علی خمینی تاکید کرد:من تعجب می کنم به مناسبت این نسبتی که من با آن مرد بزرگ دارم به شهرستان ها، روستاها و مناطق محروم و هر کجا که می روم می بینم که عشق به امام خمینی در میان مردم موج می زند.

وی با بیان اینکه امام فرمان به آرامش داد اظهار داشت:در مرحله دوم دشمنان حذف  فیزیکی افراد موثر و مغزهای متفکر انقلاب در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت:دشمن چون نتوانست میان مردم موفق شود منافقین خیانت ها و جنایت های خود را شروع کردند و کارهایی انجام دادند که داعش در عراق و سوریه انجام نداده است.

این استاد حوزه افزود:داعش کجا توانسته روسای جمهور و نخست وزیران عراق و سوریه را ترور کند و نماینده های خدوم ملت را بکشد.

سید علی خمینی تصریح کرد:منافقین نه تنها مردم بی گناه را کشتند بلکه مسئولین و مغزهای متفکر نظام را هدف قرار داده و ترور کردند.

وی (ره) تصریح کرد:بهشتی کم آدمی نبود، ملتی بود ترور مطهری و بهشتی کم ضایعه ای نیست.

سید علی خمینی تصریح کرد:منافقین جنایت کار و منحرف در حادثه هفتم تیر به انقلاب ضربه زدند اما نظام و مردم محکم ایستادند.

وی خاطر نشان کرد:مگر ما چند مطهری، بهشتی و صدوقی داشتیم، اما منافقان کوردل جنایت کردند و حتی رهبر معظم انقلاب نیز در آن زمان مورد ترور واقع شد که به لطف الهی آن ترور به ثمر ننشست.

وی با بیان اینکه رجایی، باهنر و هاشمی هم مورد ترور واقع شدند گفت:حدود ۱۷ هزار نفر در کشور ترور و شهید شدند.

سید علی خمینی افزود:با این وجود امام به منافقان هشدار داد دست بردارید از کارهایتان اما در مرحله بعد منافقین شقاوت را به حد اعلا رساندند و حتی مردم عادی را نیز کشتار کردند، اما امام باز نصیحت کرده و به مردم گفتند گول این منحرفین را نخورید.

وی گفت:در سال ۱۳۶۰ مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران فرمودند؛ منافقین با انواع سلاح های سرد و گرم شکم می درند و سر می برند برای اینکه جو را متشنج کنند.

این استاد حوزه تصریح کرد:نظام باید با آنها چه می کرد؟ امروز یک عده دلسوز شده اند و می گویند چرا با منافقین و گروه ها برخورد کرده اید.

سید علی خمینی افزود:نظام باید با آنها محکم برخورد می کرد و این گونه هم شد و کشور روی آرامش دید.

یادگار گرامی امام تصریح کرد:البته ما منکر این نیستیم که برخی اوقات اشتباه و تندروی شده باشد اما کجای دنیا هست که بگوید سیستم قضایی اش بی نقص و عیب است.

وی خاطر نشان کرد:اینکه امام و راه ایشان را در برخورد با منافقان زیر سوال ببریم غلط است.

وی گفت:ناجوانمردانه است اگر نظام را متهم به برخورد با قاتلان ۱۷ هزار نفر بکنیم چرا دروغ می گویید و سال به سال هم دروغ هایتان بیشتر می شود؟

وی گفت:این کار درس عبرتی شد برای کسانی که بخواهند برای نظام شمشیر کشیده و امنیت مردم را از میان ببرند.

سید علی خمینی گفت:در مرحله سوم منافقین و مخالفان نظام وقتی دیدند نمی‌توانند کاری کنند روی به ترور شخصیت آوردند و شخصیت های مهم کشور را مورد انگ قرار دادند و برای آنها و خانواده های شان شایعه ساختند.

وی با بیان اینکه برای هر مسئولی یک نوع انگ ساختند گفت: متاسفانه برخی از مسئولین کشور بد رفتار کردند و حتی برخی خیانت کردند.

این استاد حوزه تصریح کرد:این میزان بیکاری در کشور باعث شرمندگی است اما اینکه همه مسئولان را چپاول‌گر و بی دین و دزد بنامیم غلط است.

وی گفت:به خدا اینطور نیست که اینها دلسوز نباشند چرا که مسئولین از دل مردم آمده اند.

سیدعلی خمینی گفت:باید مراقب  باشیم مسئولیت ها منحصر به ثروتمندان نشود، چون افتخار نظام اسلامی این است که رجایی اش از قشر فرودست است.