شناسهٔ خبر: 124627 - سرویس مجلس
منبع: مهر

در جلسه علنی امروز مجلس؛

ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه رفع شد

مجلس/2 ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه با تصویب نمایندگان رفع شد.

به گزارش «نماینده» در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با اصلاح بندی استثناهایی را در مورد مجوز وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری اموالش جهت افزایش سرمایه بانک مسکن اعلام کرده است. بر اساس لایحه بودجه به دولت اجازه داده شده بود در سال ۹۵ اموال غیرمنقول دولتی که بهره بردار آن وزارت راه و شهرسازی است را با رعایت قوانین موضوعه کشور تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال به فروش رسانده و درآمد حاصله را جهت افزایش سرمایه بانک مسکن اختصاص دهند.

این تبصره مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود بنابراین استثناهایی را در مورد اموال مورد واگذاری طبق جزء ۲ بند «د» سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی اعلام کرده است.

علاوه بر این با اصلاح بند دیگری مقرر شد به منظور تامین بار مالی طرح الزام سازمان تامین اجتماعی و پرداخت ما به التفاوت حقوق سنوات ارفاقی در برقراری مستمری بازنشستگان پیش از موعد مشمولان سازمان تامین اجتماعی، طبق میانگین حقوق مبنای تعیین حق بیمه پرداختی دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی، دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مکلف است در صورت عدم پرداخت سنوات غیر ارفاقی توسط دستگاه های اجرایی مربوطه اعتبارات مورد نیاز را از محل اعتبارات هزینه ای مصوب دستگاه ها و یا با استفاده از منابع مالی خود برای هزینه ما به التفاوت حقوق سنوات ارفاقی به سازمان تامین اجتماعی تامین و پرداخت نمایند.