شناسهٔ خبر: 105513 - سرویس مجلس
منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

دکتر پورابراهیمی:

دست یاری مجلس به سوی کشاورزان است

پورابراهیمی/43 نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان و مدیران برای نوشتن برنامه جامع کشاورزی در برنامه ششم توسعه مجلس را یاری کنند.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی در سمینار کشاورزی استان کرمان که با حضور مدیران کشاورزی و دبیر خانه کشاورز و مدیرعامل سازمان توسعه تعاون روستایی برگزار شد گفت: دولت قرار است در یک ماه آینده برنامه ششم توسعه را ارائه کند که در این لایحه احکام کشاورزی اهمیت دارد.

وی افزود: برای بازنگری خروجی هایی که در برنامه پنجم قرار بود به آن برسیم درخواست ما این است خروجی احکام برنامه ۵را بررسی و برش استانی را مبنا قرار دهیم تا بدانیم در هر استانی چه اتفاقی افتاده است.

وی تاکید کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس نیز به زودی گزارشی را از دولت در این خصوص دریافت می کند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه لازمه این مسئله بازنگری جدی در کشاورزی است گفت: اگر قرار باشد براساس هزینه فایده در کشاورزی کار نکنیم کار در حوزه کشاورزی بی فایده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه ۱میلیارد مترمکعب بیلان منفی آب در کرمان است افزود: سطح آبهای زیرزمینی افت شدیدی دارد و به دلیل افت کیفیت آب حتی برای کشاورزی هم مناسب نیست .

عضو شورای اقتصاد گفت: در حوزه مراتع نیز نیاز به کار بیشتر و بررسی بیشتر در تولیدات این حوزه داریم که بنظر می رسد دچار چالش جدی در این حوزه هستیم

نماینده مردم کرمان در مجلس خاطرنشان کرد:آنچه می تواند کمک کند به نوشتن برنامه خوب توسط مجلس، این است که به ما کمک کنید تا خروجی این برنامه راهکارهای اساسی و کاربردی در حوزه کشاورزی داشته باشد.