شناسهٔ خبر: 103926 - سرویس سیاست
منبع: مهر

اشراف اطلاعاتی سربازان امام زمان(عج)، نقطه کور ندارد/وحدت غذای حیات جامعه

علوی وزیراطلاعات هدف استکبار از تفرقه افکنی بین مسلمانان را تضعیف جبهه مقابل اسرائیل دانست و وحدت را غذای حیات بخش برای جامعه اسلامی برشمرد.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام سید محمود علوی، عصر سه شنبه در دیدار با علمای شیعه و سنی استان کرمانشاه که در محل تالار برق کرمانشاه برگزارشد با اشاره به حضور شیعیان و اهل تسنن مناطق مختلف کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته، آن را نماد وحدت و همدلی شیعیان و اهل تسنن در کشور دانست.

وی تصریح کرد: بنابرگزارشات رسیده ائمه جماعات اهل سنت حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته را یک تکلیف شرعی اعلام کرده بودند و این اعلام آنان باعث پر رنگ تر شدن حضور اهل تسننی که همواره نیز در صحنه ها حاضر بودند شد.

وزیر اطلاعات هدف خود از دیدار با علمای اهل سنت و تشیع استان را تشکر از آنان به سبب ایجاد وحدت و همدلی در جامعه اسلامی و بسیج آنان برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن عنوان کرد.

حجت الاسلام علوی با تاکید بر آموزه های دینی بر حفظ وحدت در جامعه اسلامی گفت: فرهنگ اسلامی به ما می گوید وحدت تنها داروی درمان در زمان احساس خطر نیست، بلکه غذای جامعه اسلامی است و زمانی که می خواهیم حیات جامعه اسلامی پا برجا باشد باید از غذای وحدت استفاده کنیم.

وی با اشاره به آیات قرآنی که بر وحدت بین جوامع تاکید دارد، گفت: رابطه برادری تنها رابطه برابراست و خداوند درقرآنه بر مومنین را به برادری با هم دعوت می کند.

وزیر اطلاعات باردیگر بر ایجاد وفاق و همدلی در بین آحاد جامعه و پرهیز از پاشیدن تخم نفاق در بین آنان تاکید کرد و یادآور شد: خدا وند با جماعت است و کسی که از جماعت جدا می شود مانند گوسفندی که از گله جدا شده و طعمه گرگ می شود، طعمه شیطان خواهد شد.

وی، با اشاره به جنایات گروهک های تکفیری برخاسته در منطقه، گفت: مسلمان هیچ گاه به سینه مسلمان شلیک نمی کند و جنایاتی چون بریدن سر مسلمان دیگر را مرتکب نمی شود و او را تسلیم دشمن نمی کند.

حجت الاسلام علوی، تاکید بر وحدت را آموزه های بزرگان دینی تشیع و اهل تسنن دانست و گفت: دشمنان به دنبال تیره کردن روابط مسلمانان و از بین بردن وحدت آنان هستند و بنابر وعده های خداوند قومی که برای هر موضوعی با وحدت پیش رود خود به خود کارش پیش می رود.

وی بار دیگر به تلاش بزرگان دینی برای ایجاد وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: این بزرگان که غصه انحطاط اسلام آنها را رنج می داد، نگفتند شیعه یا سنی را بیدار کنید بلکه به دنبال بیداری جهان اسلام بودند.

وزیر اطلاعات افزود: بزرگانی چون امثال سید جمال الدین به دنبال بیداری جهان اسلام و بیرون کردن دشمن از خاک خود و احیا آزادی و استقلال خود بودند.

اهل تسنن قبل از شیعیان پرچم غدیر را بالا بردند

وی با اشاره به واقعه غدیر گفت: علامه امینی و علمای از این دست حتی برای بیدرای جامعه اسلامی ثابت کردند که غدیر تنها منحصر به شیعه نیست و قبل از شیعیان این اهل تسنن بودند که پرچم غدیر را بالا بردند.

حجت الاسلام علوی تاکید کرد: بزرگان دنیای اسلام، هیچ گاه دنبال انفکاک جهان اسلام نبودند اما این جاهلین هستند که حتی باعث اختلاف شیعه با شیعه و سنی و با سنی می شوند.

وی خدشه وارد کردن به وحدت را از خواست های دشمنان دانست و گفت: دشمنان وقتی می بینند راهی برای نفوذ و تسلط بر جامعه اسلامی وجود ندارد شکستن وحدت را راه به زانو درآوردن مسلمانان می دانند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ۱۴ و ۱۵ سال کشورهای اسلامی نتواستند به صورت اسرائیل سیلی بزنند گفت: اما جوانان حزب الله با ۳۳ روز مقاومت و پس از آن جوانان حماس با ۳۲ روز مقاومت توانستند سیلی ای را به صورت اسرائیل بزنند که حتی سران اسرائیل را به اعتراف و ترس از انحلال رژیم صهیونیستی وا داشت.

وی تصریح کرد: وقتی دشمن تشخیص داد با پر کردن انبارهای اسرائیل از سلاح نمی توان امنیت آن را تضمین کرد راه کم هزینه تر را انتخاب و سعی در ایجاد تفرقه بین مسلمانان کرد.

حجت الاسلام علوی، وجود گروهک های تکفیری در کشورهایی چون عراق، سوریه و... از سوی استکبار و یا برپا کردن آتش در یمن را اقدامات استکباریون در تضعیف جبهه مقابل اسرائیل دانست و گفت: با این اقدامات و این تفرقه افکنی ها در اواخر سال ۲۰۱۳ اسرائیل آرامترین سال خود را تجربه کرد.

وی، وحدت را عامل ماندگاری جامعه دانست و گفت: وحدت دشمن را از پا در می آورد و اگر این وحدت حفظ شود زمینگیر خواهد شد.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: دشمن به انواع وسایل متوسل می شود تا در جامعه اسلامی نفاق ایجاد کند اما این مسیر وحدت است که با طی کردن آن دشمن زمینگیر می شود.

وی افزود: اگر کسی از برنامه های سرویس های اطلاعاتی با خبر باشد مثل روز متوجه خواهد شد که همه گروهک های تروریستی  خصوصا داعش حاصل سرویس های اطلاعاتی است که هزینه های آنها را هم اسرائیل، انگلیس، ترکیه، عربستان و... تامین کرده اند.

حجت الاسلام علوی گفت: داعش مظهر مبارزه شیعه و سنی نیست، بلکه کسانی را که خلاف مواضع آنان عمل کرده و اغلب از علمای اهل تسنن بوده اند را نیز سر بریده و از دم تیغ گذرانده اند. در واقع این فتنه ای است و باطلی است که در لباس حق درآمده است.

وی بروز هر گونه اختلاف بین مسلمین و آحاد جامعه اسلامی را به نفع دشمن دانست و حضور مسلمانان شیعه و سنی در کنار هم و در ۲۲ بهمن سال ۹۳ را مایه خرسندی و مسرت و نماد وحدت حاکم بر جامعه اسلامی ما دانست.

وزیر اطلاعات، اختلاف افکنی بین جوامع اسلامی را تاکتیک دشمن برای انهدام عزت و صلابت آن دانست و تاکید کرد: اگر کسی در جامعه تفرقه افکنی می کند باید با او برخورد شود که تفرقه در جامعه جاری نشود.

وی با اشاره به ظهور تکفیری های وهابیت در حجاز عربستان گفت: در این جریان علمای اهل تسنن بودند که برای اولین بار با آنان مخالفت و این جریان را رد کردند.

حجت الاسلام علوی برخورد با کسانی که وحدت جامعه اسلامی را به مخاطره می اندازند وظیفه سربازان آن و خصوصا سربازان گمنام امام زمان(عج) دانست که امنیت را برای جامعه اسلامی ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: تلاش ما برای قدرت حکومت، قدرت و پر کردن جیبمان نیست بلکه اصلاح امت و جامعه اسلامی است و جمهوری اسلامی نیز در پاسخ به وحدت این ملت وطیفه خود می داند که امنیت آنان را تامین کند.

وزیر اطلاعات با اشاره به ناامنی های به وجود آمده در کشورهای منطقه و اطراف ایران گفت:امروز اطراف ایران ناامن است اما به تعبیر مقام معظم رهبری، ا منیتی مثال زدنی و پا برجا بر کشور ما حاکم است.

وی تاکید کرد: به لطف خدا اشراف اطلاعاتی سربازان امام زمان(عج) به گونه ای است که نقطه کور ندارد و هر عنصر انتحاری که بخواهد امنیت کشور و ملت را به خطر بیاندازد در کمترین زمان و در شلوغ ترین مکان در کمترین لحظه ای شناسایی و دستگیر خواهد شد.

حجت الاسلام علوی، روحانیت شیعه و سنی را از مهمترین عوامل ایجاد وحدت و آرامش در جامعه برشمرد که با ایجاد آرامش در جامعه و افزایش آن بستر رشد و تقویت جامعه را فراهم و فرهنگ ایمانی را که در آرامش است تقویت کنند.

وی با اشاره به خدمات سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: افتخار ما این است که مسئول ایجاد امنیت برای توسعه، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در جامعه باشیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اقدامات دولت یازدهم برای ایجاد فضای آرامشی در جامعه گفت: این دولت اهل سر و صدا نیست و زمامداران کنونی آن نیز از سنگربانان اول انقلاب بوده اند و جز خدمت هدف دیگری ندارند و به دنبال حل مشکلات جامعه هستند.