شناسهٔ خبر: 98750 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

ماجرای مفقودالاثر شدن فرزند رهبرانقلاب در جنگ

سید مصطفی خامنه ای هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطره خود به حضور فرزند ارشد رهبر انقلاب در جبهه‌های دفاع مقدس و احتمال مفقودالاثر شدن آقا مصطفی اشاره می‌کند.

نماینده: در عملیات بدر در اسفندماه سال ۱۳۶۳ سید مصطفی خامنه‌ای فرزند رئیس‌جمهور وقت و رهبر کنونی انقلاب اسلامی شرکت داشته‌اند که به‌واسطه مفقود شدن ایشان برای مدتی در زمان عملیات، نگرانی‌هایی بین برخی از مسؤولان نظام ایجادشده بود که بعداً این نگرانی‌ها در ۲۸ اسفند ۱۳۶۳ برطرف می‌شود و ایشان سالم به منزل بازمی‌گردد. در خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی دراین‌باره آمده است:

سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۶۳

«اول وقت خبر دادند که یک موشک دیگر به مناطق نظامی و حساس و استراتژیک بغداد زده‌شده. احمد آقا (سید احمد خمینی، فرزند امام) تلفنی گفت خبرگزاری‌های خارجی گفته‌اند که موشک امروز به مرکز صنعتی و نفتی الدوره در بغداد اصابت کرده است؛ گفت که مصطفی فرزند آقای [آیت‌الله [خامنه‌ای که در جبهه بوده اطلاعی از ایشان در دست نیست... بالاخره معلوم شد که مصطفی سالم است و به تهران برگشت.»[۱]

حضور فرزند ارشد رئیس‌جمهور در عملیات نظامی بدر به‌صورت یک نیروی رزمی عادی و احتمال مفقودالاثر شدن ایشان در آن زمان نشان از آن دارد که رهبران نظام جمهوری اسلامی از جان خود و فرزندانشان برای حفاظت از این نظام و تحکیم اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله و سلم گذشته بوده‌اند.

 

[۱] - خاطرات هاشمی رفسنجانی، به سوی سرنوشت، سال ۱۳۶۳، صفحه ۳۶۷

منبع: مشرق

نظر شما