شناسهٔ خبر: 97294 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

۶ عضو کابینه به بهارستان دعوت شدند/ کمیسیون امنیت ملی، میزبان انقلابیون یمن

مجلس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در هفته آینده میزبان جمعی از انقلابیون یمن خواهد بود؛ دیگر کمیسیون ها نیز شاهد رفت و آمد وزرا و مسئولان اجرایی برای پاسخ به نمایندگان خواهند بود.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، کمیسیون های مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو شاهد حضور وزرا و مسئولان اجرایی و بررسی طرح ها و لوایح مختلف خواهند بود.

کمیسیون های خانه ملت، این هفته روزهای پر رفت و آمدی را برای وزرا خواهد داشت.

کمیسیون اصل ۹۰؛

بررسی شکایت ها

کمیسیون اصل نود مجلس در جلسات روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته آینده به بررسی شکایات واصله به این کمیسیون خواهد پرداخت.

کمیسیون آموزش و تحقیقات؛

انتخاب عضو کمیته بررسی معیشت فرهنگیان/ بررسی مشکلات ادغام دانشگاه علوم اقتصادی در دانشگاه خوارزمی/ پاسخ وزیر علوم به سوال ۶ نماینده

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در جلسه روز یکشنبه ۳۱ خردادماه انتخاب یکی از اعضای خود برای عضویت در کمیته رسیدگی به مشکلات معیشتی فرهنگیان (مشترک با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور) را در دستور کار خواهد داشت.

این کمیسیون در جلسه روز یکشنبه وضعیت اجرای ماده ۲۳ قانون برنامه پنجم توسعه (الحاق آموزشکده های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش به وزارت علوم) را با حضور مسئولان دو وزارتخانه، دیوان محاسبات و وزارت امور اقتصادی و دارایی بررسی خواهد کرد.

ادامه بررسی طرح شفاف سازی نمرات کتبی و نتایج نهایی آزمون های استخدامی به داوطلبان و ممنوعیت به کارگیری های غیرقانونی و ادامه بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی از دیگر دستورکارهای روز یکشنبه است.

کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسه روز سه شنبه دوم  تیرماه مشکلات مربوط به ادغام دانشگاه علوم اقتصادی در دانشگاه خوارزمی را بررسی خواهد کرد؛ این کمیسیون در این روز میزبان وزیر علوم خواهد بود تا به سئوالات ۶ نفر از نمایندگان پاسخ دهد.

کمیسیون اجتماعی؛  

بررسی لایحه تمدید دوره آزمایشی قانون مقابله با فساد اداری/ بررسی تحقیق و تفحص از بنیاد شهید/ پاسخ ربیعی به سوال ۶ نماینده

کمیسیون اجتماعی در جلسه روز یکشنبه «لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «لایحه تمدید مهلت آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» (اعاده شده از شورای نگهبان) را بررسی می کند.

ادامه بررسی گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران و حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به سئوالات ۶ نفر از نمایندگان از دستورکارهای روز سه شنبه کمیسیون اجتماعی خواهد بود.

کمیسیون اقتصادی؛

بررسی تحقیق و تفحص از صنعت بیمه و ستاد سوخت/ پاسخ طیب نیا به سوالات ۷ نماینده

کمیسیون اقتصادی در جلسه روز یکشنبه با حضور هیات تحقیق و تفحص خود عملکرد صنعت بیمه و ستاد سوخت را بررسی خواهد کرد و اعضای هیات رئیسه تحقیق و تفحص از عملکرد سهام عدالت و سازمان منطقه آزاد اروند را در دستور کار خواهد داشت.

در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخ به سوالات ۷ نفر از نمایندگان حضور خواهد یافت.

کمیسیون امنیت ملی، میزبان انقلابیون یمن/ بررسی آخرین اخبار و تحولات هسته ای کشور

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در هفته پیش رو به بررسی آخرین اخبار و تحولات یمن با حضور انقلابیون این کشور و انتخاب دو نفر از نمایندگان به عنوان عضو ناظر در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران خواهد پرداخت.

این کمیسیون در جلسه روز سه شنبه علاوه بر بررسی طرح ها و لوایح ارجاعی به این کمیسیون، آخرین اخبار و تحولات هسته ای را با حضور مسئولان مربوطه بررسی می کند.

کمیسیون انرژی؛

وضعیت بنزین های وارداتی، زیر ذره‌بین کمیسیون

کمیسیون انرژی در جلسه روز یکشنبه مشکلات و چالش های صنعت آب و برق کشور و بدهی های وزارت نیرو و بازپرداخت آن را بررسی خواهد کرد. این کمیسیون در جلسه روز سه شنبه موضوع محموله های بنزین وارداتی با استاندارد یورو ۴ در سال گذشته و سه ماهه اول سال جاری را با حضور مسئولان وزارتخانه های نفت و بهداشت و سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ملی استاندارد و دیوان محاسبات کشور بررسی می کند.

کمیسیون برنامه و بودجه؛

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده/ بررسی عملکرد بنیاد مسکن

کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات در جلسه روز یکشنبه با دعوت از رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گزارش عملکرد و وضعیت اعتبارات طرح های عمرانی این بنیاد و برنامه های آینده آن را بررسی می کند.

رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۱۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده از دیگر دستورکارهای کمیسیون برنامه  بودجه و محاسبات خواهد بود.

کمیسیون بهداشت و درمان؛

ورود به مالیات سیگار و مالیات جامعه پزشکی

کمیسیون بهداشت و درمان در جلسه روز یکشنبه با دعوت از مسئولان وزارت بهداشت گزارش وضعیت حقوق و مزایای پزشکان غیر هیات علمی در واحدهای ستادی و مراکز تابعه دانشگاهها را بررسی می کند.

بررسی میزان دریافت مالیات سیگار در سالهای ۹۲ و ۹۳ و پیش بینی میزان دریافت آن در سال ۹۴ و نیز نحوه و میزان پرداخت مالیات جامعه پزشکی از برنامه های روز سه شنبه این کمیسیون خواهد بود.

کمیسیون شوراها و امور داخلی؛

ادامه اصلاح قوانین مربوط به انتخابات مجلس

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در جلسه روز یکشنبه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها را بررسی خواهد کرد.

کمیسیون صنایع و معادن؛

بررسی لایحه حفاظت از خاک

کمیسیون صنایع و معادن در هفته پیش رو «لایحه حفاظت از خاک» و گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره عملکرد سال ۹۳ و برنامه های سال ۹۴ این کمیسیون را در دستور کار خواهد داشت.

کمیسیون عمران؛

ادامه بررسی طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی

کمیسیون عمران در جلسه روز یکشنبه هفته پیش رو، طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را با حضور نمایندگان متقاضی استیضاح بررسی خواهد کرد.

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور و معرفی دو نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکززدایی از تهران از برنامه های روز سه شنبه کمیسیون عمران خواهد بود.

کمیسیون فرهنگی؛

اصلاح یک مصوبه/ تعیین کمیته تدوین طرح صیانت از حجاب و عفاف

کمیسیون فرهنگی مجلس روز یکشنبه در نشست مشترک با کمیسیون حقوقی و قضایی، اعضای هیات رئیسه کمیته تدوین «طرح صیانت از حجاب و عفاف» را بررسی خواهد کرد. این کمیسیون همچنین طرح حمایت از احداث، تجهیز و نوسازی مساجد کشور (اعاده شده از شورای نگهبان) را در دستور کار خواهد داشت.

کمیسیون فرهنگی روز سه شنبه دو نفر از اعضا را برای عضویت در شورای فرهنگ عمومی کشور انتخاب و به صحن علنی معرفی خواهد کرد.

کمیسیون حقوقی و قضایی؛

پاسخ وزیر دادگستری به سوال ۲ نماینده

کمیسیون حقوقی و قضایی در نشست روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته آینده، لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم و سوال محمد ابراهیم رضایی نماینده خمین و حامد قادرمرزی نماینده قروه و دهگلان از وزیر دادگستری را در دستور کار خواهد داشت.

این کمیسیون در این هفته طرح حمایت از مالکیت صنعتی (ثبت اختراعات، نام های تجاری و طرح های صنعتی را بررسی خواهد کرد.

کمیسیون کشاوری و آب؛

پاسخ وزیر نیرو به سوال ۱۳ نماینده

و در نهایت کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در جلسه روز یکشنبه «لایحه حفاظت از خاک» را بررسی می کند و در نشست روز سه شنبه نیز میزبان وزیر نیرو برای پاسخ به سئوالات ۱۳ نفر از نمایندگان خواهد بود که این دستور، هفته گذشته نیز در برنامه های این کمیسیون اعلام شده بود.

نظر شما